سفارش تبلیغ
صبا ویژن
























حسین سالار قلبها

ایام عید است و مواظب باشید در دید و بازدیدها مجالس و محافل خانوادگی را با حرف های بیهوده یا خدای ناخواسته غیبت و تهمت ها آلوده نکنید و به جای آن داستان ها و فرازهای عبر ت آموز تاریخ را بازگو کنید تا دختران و پسران جوان مخصوصاً کسانی که تازه ازدواج کرده اند پند بگیرند.

 یکی از مسایل پندآموز تاریخ که بسیار دردناک و در عین حال عبرت انگیز بود، ماجرای کف زدن فرزند آیت الله حاج شیخ فضل الله نوری هنگام اعدام پدر بود.

این مجتهد و عادل انقلابی , علیه مشروطه غیرمشروعه آن زمان قد علم کرد.

با این که اول مشروطه خواه بود،اماچون مـشـروطـه از مسیر اصلی خود منحرف شد و از مسیر اسلام خارج شد با آن مخالفت کرد، عاقبت او راگرفتند و زندانی کردند.

شیخ پـسری داشت و بیش از بقیه اصرار داشت که پدرش را اعدام کنند.

یکی از بزرگان گفته بـود, مـن بـه زندان رفتم و علت را از شیخ فضل اللّه نوری سؤال کردم .

ایشان فرمود:خود من هم انتظارش را داشتم که پسرم چنین از کار درآید.

چـون شـیخ شهید, اثر تعجب را در چهره آن مرد دید, اضافه کرد:این بچه در نجف متولد شد.

در آن هـنگام مادرش بیمار بود, لذا شیر نداشت .مجبور شدیم یک دایه شیرده برای او بگیریم .

پس از مـدتی که آن زن به پسرم شیر می داد, ناگهان متوجه شدیم که وی زن آلوده ای است , علاوه بر آن از دشمنان امیرالمومنین (ع ) نیز بود.... کـار ایـن پـسـر به جایی رسید که در هنگام اعدام پدرش کف زد.

آن پسر فاسد, پسری دیگر تحویل جامعه داد به نام کیانوری که رئیس حزب توده شد.

نکته:

مادرانی که به هر دلیلی نمی توانند بچه خود را شیر دهند مواظب باشند، پستان مادری را در دهان کودک خود بگذارند که خداترس باشد و اهل گناه نباشد، چون کـودک وقـتی که خون و پوست و گوشت و استخوانش پرورش یافته مادر است، روحیات فرزند نیز جدای از روحیات او نخواهد بود و این امر اثر مهم رعایت حلال و حرام الهی را به ویژه در خوراک به همگان گوشزد می کند، تاجایی که وقتی در روز عاشورا امام حسین (ع) مردم را نصیحت می دادند و آنان نمی پذیرفتند، آن حضرت فرمود که چون شکم شما از حرام پر شده است لذا سخن حق در دل شما اثر نمی کند.


نوشته شده در سه شنبه 91 فروردین 8ساعت ساعت 12:6 صبح توسط سید.محمد علی شهرام شمس| نظر
طبقه بندی: مذهبی

مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
By Ashoora.ir & Night Skin