سفارش تبلیغ
صبا ویژن
























حسین سالار قلبها

خودِ الگو ی فاطمه‌ى زهرا سلام‌الله علیها که در دوران کودکى، در بعد از هجرت پیغمبر به مدینه، در داخل مدینه و در همه‌ى قضایاى عمومى آن روز پدرش‌ -که مرکز همه‌ حوادث سیاسى اجتماعى بود - حضور داشت، نشان‌دهنده‌ نقش زن در نظام اسلامى است. البته فاطمه‌ زهرا سلام‌الله علیها قلّه‌ این فضائل است.(1)
شما بدانید زنان مسلمان در بسیارى از نقاط دنیا امروز به شما نگاه مى‌کنند و از شما یاد مى‌گیرند. این‌که مى‌بینید در بعضى از کشورهاى غربى، در بعضى‌ از کشورهاى مسلمان اما با حکومتهاى غیر اسلامى، این‌طور حجاب اسلامى مورد تهاجم دشمنان دین قرار مى‌گیرد، این نشان دهنده‌ گرایش زنان به حجاب‌ است. در کشورهاى همسایه‌ ما، آن‌جاهایى که به حجاب اهتمام نمى‌شد؛ در کشورهاى اسلامى که بنده خودم از نزدیک بعضى جاها را دیدم که هرگز اسمى از حجاب در آن‌جا آورده نمى‌شد؛ در مدت بیست ساله‌ بعد از انقلاب، زنان؛ بخصوص زنان روشنفکر و بخصوص دختران دانشجو، به حجاب گرایش پیدا کردند؛ علاقه پیدا کردند؛ رو آوردند و حجاب را حفظ کردند؛ که نمونه‌هایش علاوه‌ بر اینها در کشورهاى غربى هم مشاهده شده است. شما الگویید، شما نمونه‌اید.
بدانید امروز در هیچ جاى دنیا زنانى که مثل این مادران شهداى ما، مادر دو شهید، مادر سه شهید، مادر چهار شهید باشند، نیستند. در جامعه‌ ما، مادرانى‌ با این خصوصیات که از پدرها بهتر و قویتر و آگاهانه‌تر ایستادند، در این میدان بسیارند. این همان تربیت اسلامى است؛ این همان دامان پاک و مطهّر و نورانى‌ فاطمه‌ زهرا سلام‌الله علیهاست. شما دخترانِ فاطمه هستید؛ فرزندان فاطمه‌ زهرا هستید؛ دنباله‌روان فاطمه‌ زهرا هستید.(2)
سلسله‌ى انبیا، پاکترین و مقدسترین و نورانی ترین انسانهاى تمام تاریخ بوده‌اند. در میان انسانهاى پاک و انسانهاى والا که داراى روح عرشى و خدایى‌ هستند، وجود مقدس خاتم‌الانبیا محمدمصطفى (صلّى‌الله علیه‌واله‌وسلّم) سرآمد همه، و خاندان پاک و اهل بیت مطهر او - که قرآن، ناطق به این طهارت و پاکیزگى و آراستگى است - در شمار برترین و بالاترین انسانهاى پاک و مطهر و نورانى در همه‌ى تاریخ است. زنى مثل فاطمه‌ى زهرا (سلام‌الله علیها) در همه‌ى‌ تاریخ، کیست؟! انسانى مثل على مرتضى در سرتاسر تاریخ بشریت، کجا نشان داده مى‌شود؟! (3)



نوشته شده در جمعه 91 فروردین 18ساعت ساعت 2:37 عصر توسط سید.محمد علی شهرام شمس| نظر بدهید

مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
By Ashoora.ir & Night Skin