سفارش تبلیغ
صبا ویژن
























حسین سالار قلبها

 

همراه با فعالیت های سیاسی همسر، وارد مبارزه با رژیم ستم شاهی شد. مدت ها در خانه های تیمی، زندگی مخفی داشت، پس از لو رفتن خانه و دستگیری همسرش در تهران، ناگزیر به تهران عزیمت کرد و در آن جا فعالیت های خود را ادامه داد.
فاطمه بیگم موسوی، سال 1325 در خانواده ای مذهبی در شهر گرگان متولد شد، پدرشان سید محمد فردی با سواد و مذهبی و در بازار گرگان مغازدار بودند و مادرشان بتول بیگم که زنی مومن و خانه دار بودند.
سال 1344 با آقای محمد محمدی گرگانی که دانشجو رشته حقوق بودند ازدواج می کند. آقای محمدی سال 1346 در حالیکه دانشجوی فوق لیسانس حقوق دانشگاه تهران بود جذب سازمان مجاهدین خلق می شود و فروردین سال 1351 در جریان درگیری مسلحانه با عناصر رژیم، پس از شهادت علی اصغر منتظر حقیقی متواری و پس از مدتی دستگیر و روانه زندان می گردد.
فاطمه بیگم با داشتن دو فرزند در حالی که همسر مبارزش در زندان های مخوف رژیم بسر می برد، به تهران مهاجرت و باگروه های مبارز ارتباط بر قرار می کند. وی در اسفند سال 1353 در جریان ملاقات از زندان موفق شد با دادن چادر خود به اشرف دهقان یکی از اعضای فعال سازمان چریک های فدایی خلق را از زندان فراری دهد. و خود متواری شود اما پس از مدتی دستگیر و در کمیته مشترک ضد خرابکاری زیرشکنجه و بازجویی وحشیانه ساواک قرار گرفت.
او در دادگاه نظامی به جرم فعالیتهای سیاسی و اقدامات مسلحانه و فراری دادن اشرف دهقان به ده سال زندان محکوم شد و دوره محکومیت را در زندان های قصر و اوین سپری کرد.
با اوج گیری انقلاب در چهارم آبان 1357 از زندان آزاد شد و مبارزات خود را تا پیروزی انقلاب ادامه داد.
ـ موسوی درباره دوران زندان خود می گوید:«بازجویی بسیار سختی را گذراندم و در حالی که همسرم در زندان بود و دو کودک خردسالم تحت سرپرستی اقوام و خویشان قرار داشتند، دوران حبس را سپری کردم....»
پس از آزادی در کنار همسرش دکتر محمد محمدی به فعالیت های سیاسی خود ادامه داد و پس از پیروزی انقلاب هم در عرصه های مختلف حضور داشته است.

 

 



نوشته شده در شنبه 91 بهمن 14ساعت ساعت 1:30 عصر توسط سید.محمد علی شهرام شمس| نظر بدهید

مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
By Ashoora.ir & Night Skin