سفارش تبلیغ
صبا ویژن
























حسین سالار قلبها

فرهنگ عاشورایی که در همه‌ی زمان‌ها زمینه‌ساز قیام‌ها و مقاومت‌های شیعیان و گاهی غیرشیعیان بوده است.

و حال چند سؤال مطرح است: فرهنگ چیست؟ فرهنگ عاشورا کدام است؟ و فرهنگ عاشورا در دفاع مقدس کشور اسلامی ایران چه نقشی داشته است؟

فرهنگ، شیوه‌ای شایسته برای فعالیت‌های مادی و معنوی انسان‌هاست که مستند به طرز تعقل و احساسات آنان است و قدرت و دامنه‌ی لذائذ زندگی را بسط می‌دهد و خود نیز بسط می‌یابد.

فرهنگ عاشورا همان شکوه و عظمتی است که در کیفیت رفتار شایسته و بی‌نظیر حادثه آفرینان این واقعه‌ی بزرگ نهفته است تا ظلم ستیزی در برابر یزید زمان، احیای اسلام در هنگام رکود و فراموشی آن، امر به معروف و نهی از منکر به هنگام تسلط فاسقان، اقامه نماز به عنوان ذکر خدا در هر شرایطی، تقدیم جان خود در راه خدا در قالب شهادت طلبی به نمایش درآورد.

آنچه باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد، روحیه‌ی ظلم ستیزی و قیام علیه طاغوت زمان بود و عامل حفظ و تداوم انقلاب در برابر تهاجم دشمن الهام از فرهنگ عاشورا است که تمام صحنه‌های دفاع مقدس قابل لمس است. مردم ما در انتخاب شهادت به عنوان زندگی جاوید، عشق به مولا تا پای بذل جان، سبقت گرفتن در رسیدن به معبود و استقبال از مرگ، شکیبایی بازماندگان شهدا، انتقال پیام شهدا و افتخار به شهیدان این دفاع مقدس، به حادثه عاشورا و پیام آوران آن تأسی کردند و نشان دادند که عاشورا و فرهنگ آن ابدی است و غبار گذشت زمان آن را به درد فراموشی گرفتار نمی‌سازد.



نوشته شده در جمعه 90 آذر 25ساعت ساعت 12:41 صبح توسط سید.محمد علی شهرام شمس| نظر بدهید

مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
By Ashoora.ir & Night Skin