سفارش تبلیغ
صبا ویژن
























حسین سالار قلبها

بحمداللَّه جمهورى اسلامى به پایه‌هاى راسخ مستحکم است، و مهمترین پایه‌ى این جمهورى و راسخترین عمود این خیمه، شما مردم هستید. هر دولتى استحکام و اراده و آگاهى و آمادگى شما را داشته باشد، آسیب‌ناپذیر است. البته این عامل هم آسان به دست نمى‌آید. تا نظام بر اساس عقیده‌یى مستحکم و ایمانى صادقانه بنا نشده باشد، مردم این‌گونه دلهاشان را به نظام نمى‌دهند. جلب دلهاى شما مردم، از عهده‌ى انسان خارج است.
محبت شما به امام(ره) را که خودش به وجود نیاورده بود؛ بلکه آن را خدا ایجاد کرده بود. اتحاد و همبستگى و محبت و خلوص و ایستادگى و وحدت کلمه‌ى شما و حضور قاطعى که نشان مى‌دهید، کار کسى جز خداوند نیست. هیچ‌کس نمى‌تواند بگوید من این کار را کردم. پیامبر خدا(صلّى‌اللَّه‌علیه‌واله‌وسلّم) هم نمى‌توانست چنین کارهایى را بکند. خداى متعال به پیامبرش فرمود: «لو انفقت ما فى الارض جمیعا ما الّفت بین قلوبهم»(1) ؛ تو اگر همه‌ى دنیا را هم خرج مى‌کردى، نمى‌توانستى این‌طور دلها را به هم کلاف و آنها را با هم متحد و متصل کنى؛ «ولکنّ اللَّه الّف بینهم»؛ این، کار خداست.
در دوران اوج نهضت هم کار خدا بود؛ در دوران دهساله‌ى درخشان حیات مبارک امام عزیزمان هم کار خدا بود؛ امروز هم کار خداست و خدا با این ملت است. اگر شما مردم، اخلاص و ایثار نداشتید و فداکارى نشان نداده بودید، خدا این‌گونه از شما حمایت نمى‌کرد. این، هنر ایمان و عمل صالح است. هرجا ایمان و عمل صالح باشد، لطف خدا وجود دارد؛ «من کان للَّه کان اللَّه له»(2). اینها که دروغ نیست؛ واقعیات عالم هستى است. وقتى ملتى خودش را در خدمت خدا و اهداف الهى مى‌گذارد، خدا هم تمام نیروهاى عالم طبیعت را در خدمت آن ملت قرار مى‌دهد و لطف خودش را شامل حال آنها مى‌کند.



نوشته شده در جمعه 90 اسفند 26ساعت ساعت 1:24 صبح توسط سید.محمد علی شهرام شمس| نظر

مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
By Ashoora.ir & Night Skin