سفارش تبلیغ
صبا ویژن
























حسین سالار قلبها

هجدهم تیر سال 1309 شاهد تولد نوزادی بود که بعدها در زمره عالمان مجاهد و خستگی‌ناپذیر درآمد. خدای کریم به پدر و مادری مؤمن و خداجو، پس از پنج فرزند دختر، پسری عطا نمود. این نوزاد را فضل‌الله نام نهادند. «ذلک فضل‌الله یوتیه من یشاء والله ذوالفضل العظیم، این است فضل خدا که به هر که بخواهد می‌دهد و خدا دارای فضلی بزرگ است.» پدر بزرگوار فضل‌الله، حاج غلامحسین مهدیزاده یکی از کسبه بازار بود که علاوه بر کاسبی به کشاورزی نیز اشتغال داشت. فضل‌الله کم‌کم دوران کودکی را در دامن پرمهر پدر و مادر پشت سر گذاشت و در شش سالگی به مکتب رفت. پس از چندی حاج غلامحسین که توانایی خواندن و نوشتن را نداشت فرزند را به یاری طلبیده، از آن به بعد وی علاوه بر تحصیل به حساب و کتاب روزانه پدر نیز می‌پرداخت. پس از طی دوران مکتب که شش سال به طول انجامید، فضل‌الله که دیگر نوجوانی پرشور و علاقه‌مند به تحصیل بود. به سبب جو مذهبی محلات و وجود عالمان برجسته در آن شهر، به تحصیلات حوزوی روی آورد. روایت این بخش از زندگانی فضل‌الله از زبان خود وی شنیدنی‌تر است (1309 ش- 1324:

«در شهر محلات در خانواده‌ای کاسب و کشاورز متولد شدم. پدر و مادرم بی‌سواد بودند. روی جو فرهنگی‌ای که در آن موقع وجود داشت، نمی‌گذاشتند که بچه‌ها به مدارس دولتی بروند. من در شش سالگی به مدرسه‌ای به نام میرزا که در واقع مکتب بود، رفتم. از لحاظ تعلیم قرآن و معارف اسلامی و معلومات عمومی در حد همان مدارس دولتی مطالب را به ما یاد می‌دادند. پس از آنکه شش کلاس درس خواندم پدرم میل داشت که کمکش کنم و دفتر دستکی که نیاز داشت برایش بنویسیم. هم درس می‌خواندم و هم به پدر و مادرم کمک می‌کردم. به مغازه، باغ و صحرا می‌رفتم ولی خودم میل داشتم که درسم را ادامه دهم. لیکن به مدارس دولتی راه نداشتم. معمولاً در هر محیطی انسان وقتی چهره‌های متدین و وارسته را می‌بیند به آنها علاقه‌مند می‌شود و کشش و جاذبه آنها انسان را به آن سمت جذب می‌کند. در محلات که شهری مذهبی بود، تابستانها عده‌ای از مراجع تقلید می‌آمدند. مرحوم آیت‌الله سید محمد تقی خوانساری مرحوم آیت‌الله صدر و حضرت امام (ره) چند سال تابستان تشریف می‌آوردند. در این شرائط ناگاه عشق و علاقه‌ای بر من مستولی شد که بروم طلبه شوم. پدرم مخالف بود و من در کتابهای دعا جستجو می‌کردم که ببین چه دعایی موجب می‌شود که انسان حاجتش برآورده شود.»

یادم هست که در همان سال عمل ‌ام داوود را به جا آوردم. سه روز روزه ماه رجب با همان اعمال خاص و حاجتم این بود که پدرم راضی شود تا من طلبه شوم. بالاخره روی همین عشق به طلبگی، یکی دو سال در همان‌جا، پیش اهل علم درس خواندم و در ضمن به پدر و مادرم کمک کردم.

مقدمات و قدری از سیوطی و حاشیه را نزد مرحوم آیت‌الله شهیدی و بعضی از علمای محلات خواندم. یک بار که آیت‌الله سید محمدتقی خوانساری به آنجا تشریف آوردند، نزد ایشان رفتم و با گریه و زاری گفتم که می‌خواهم طلبه شوم ولی پدرم راضی نمی‌شود. ایشان عموی مرا خواست و به وی گفت که شما پدر ایشان را راضی کنید، من هم ایشان را سرپرستی می‌کنم.

عمویم توانست پدرم را راضی کند و من در سال 1324 عازم قم شدم. تازه چند ماهی از ورود آیت‌الله بروجردی به قم نگذشته بود که من در آنجا مشغول تحصیل شدم. حاشیه و سیوطی را دوباره خواندم. حاشیه را نزد مرحوم حاج محمد آقا تهرانی و سیوطی را نزد آشیخ عباس علی خواندم. مغنی را نزد آشیخ علی پناه اشتهاردی خواندم. در این ایام سرپرست واقعی من مرحوم آیت‌الله محمد تقی خوانساری بود و به منزل ایشان رفت و آمد داشتم.»

ورود به حوزه علمیه قم (1324 ش- 1340)

در حالیکه بیش از پانزده بهار از عمر فضل‌الله نگذشته بود، حلاوت کسب علم و دانش وی را بر آن داشت که از کانون گرم خانواده جدا شده و عازم شهر قم شود. از این پس وی دیگر به صورت رسمی شروع به تحصیل دروس حوزوی نموده و به تکمیل آنچه قبلاً در محلات آموخته بود پرداخت. وی با دقت، سرعت، نظم و تلاشی ستودنی به آموختن علوم اسلامی مشغول شد. مطول را نزد آیت‌الله صدوقی، معانی را نزد آیت‌الله مطهری و یک مقدار هم نزد آیت‌الله مشکینی فرا گرفت. بخش عمده شرح لمعه را نزد آیت‌الله صدوقی و مابقی را نزد حاج اسدالله اصفهانی نورآبادی خواند. با اتمام مقدمات و فراگیری سطح، دیگر وی را به نام شیخ فضل‌الله می‌شناختند. وی در خاطرات خود به تفصیل در مورد سایر اساتیدی که نزد آنان تلمذ نموده سخن می‌گوید:

«بخشی از رسائل، مکاسب و کفایه را نزد آقای سلطانی خواندم. قدری از مکاسب را نزد آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و مقداری از کفایه را نزد شیخ عبدالجواد اصفهانی و مرحوم مجاهدی تبریزی خواندم. این تقریباً درسهای سطح من بود، البته کمی هم نزد آشیخ محمدعلی کرمانی خواندم. منظومه منطق را خدمت اشیخ مهدی حائری بودم. تفسیر را قدری نزد حاج میرزا ابوالفضل قمی رفتم مقداری نیز در درس تفسیر علامه طباطبایی شرکت کردم، تا رسیدم به درس خارج.

خارج را دو سه سال به درس مرحوم آیت‌الله بروجردی رفتم، ولی اصولاً درس خارج را نزد امام خواندم. درس خارج من حدود ده سال طول کشید که عمدتاً خدمت امام رفتم، هم فقه و هم اصول را پیش امام خواندم.»

مرید و مراد

حجه‌الاسلام محلاتی از شاگردان، مریدان و یاران امام‌خمینی (ره) بود. او نسبت به امام شناختی عمیق و ارادتی عاشقانه داشت. مجذوب جاذبه‌های اخلاقی و عرفانی امام (ره) شده بود. از دوران نوجوانی با امام (ره) و خانواده‌اش آشنا بود و آن هنگام که به قم عزیمت نمود منزلی در مقابل منزل امام (ره) در محله یخچال قاضی قم خرید. ایشان خود در این باره می‌گوید:

«انس من با امام (ره) زیاد بود و یکی از راههای ارتباطی من با امام (ره) مرحوم حاج آقا مصطفی بودند که با ایشان بزرگ شدم. در آن زمان ایشان هم سن و سال من و متولد 1309 بود. امام (ره) تابستان که به محلات می‌آمدند حاج آقا مصطفی سیزده چهارده سالش بود. من هم سیزده چهارده ساله بودم. با هم به باغ و گردش می‌رفتیم و از همان زمان با آقا مصطفی آشنا شدم. قم هم که بودیم این آشنایی باعث شد که ما بتوانیم به منزل ایشان آمد و شد بیشتری داشته باشیم و انس بیشتری با ایشان پیدا کنیم. پدر زن من مرحوم آیت‌الله شهیدی از دوستان امام بود در محلات هم که بودند امام بیشتر می‌آمدند منزل ایشان، ارتباط خانوادگی هم داشتیم. در نتیجه انس زیاد من به ایشان، علاقه من روز به روز به ایشان بیشتر می‌شد. من در آن زمانی که به درس امام می‌رفتم بیش از همه وجهه اخلاقی و عرفانی ایشان برای من جاذبه داشت. من سالی که به قم آمدم ایشان درس اخلاق می‌دادند. اصلاً از روز اولی که به قم آمدم ایشان درس اخلاق می‌دادند. این قضیه یک سابقه‌ای داشت. ایشان به محلات که تشریف آورده بودند یک ماه رمضان رأس ساعت پنج بعدازظهر می‌آمدند و در مسجد جامع می‌نشستند و مؤمنین هم می‌آمدند و ایشان برای آنها درس اخلاق می‌گفتند. همان درسهای اخلاقی که در کتاب اربعین حدیث آمده است. یک مقدارش را هم استنتاخ کرده‌ام. جاذبه‌ای که مرا به سوی درسهای اخلاقی که در سن چهارده سالگی در مسجد جامع آن می‌نشستیم. در قم هم غروب روزهای جمعه به مدرسه فیضیه تشریف می‌آوردند و آن درس اخلاق را می‌گفتند. واقعاً این درس اخلاق انسان را از گناه بیمه می‌نمود.»

مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در رابطه با این ویژگی شهید محلاتی می‌فرمایند:

«یکی دیگر از خصوصیات شهید محلاتی عشق و ارادت وافر به امام (ره) بود. به قدری ایشان به امام علاقه داشت و اعتقاد به نظرات امام داشت که هر موقع امام یک چیزی را بیان می‌فرمودند مثل یک امر تعبدی برایش لازم ‌الاجرا بود.

اعتقاد و ارادت ایشان به امام به نظر من یکی از عوامل تحرک مستمر و خستگی‌ناپذیر ایشان بود. امام هم به ایشان علاقه داشتند و خیلی احترام قائل بودند و به او محبت داشتند و به عنوان یک فرد مورد اعتماد به وی نظر می‌کردند.»

مبارزات سیاسی

مراوده و همنشینی با شخصیتهای برجسته و ظلم ستیزی چون امام‌خمینی (ره)، مرحوم آسید محمد تقی خوانساری و شهید نواب صفوی باعث گردید تا شهید محلاتی از ابتدای جوانی سری پرشور داشته و پیوسته در مقابل ستمگران ایستادگی نموده، سرتعظیم فرود نیاورد. از این جهت است که می‌بینیم اولین برگ از پرونده سیاسی او در ابتدای جوانی درمخالفت با آوردن جنازه رضاخان به قم رقم می‌خورد. ایشان وجود چنین روحیه‌ای در خود را نتیجه حشر و نشر و ارتباط با بزرگانی که نام آنها به قلم آمد می‌داند. وی در خصوص آیه‌الله خوانساری چنین می‌گوید:

«مرحوم آیه‌الله محمدتقی خوانساری دارای روحیه‌ای فداکار و مبارز بود و در جنگ عراق و انگلستان به همراه مرحوم آیه‌الله کاشانی- در زمان میرزای شیرازی- شرکت کرده و مرد بسیار باتقوایی بود. به مبارزه هم معتقد بود. در نتیجه من این روح مبارزه را در درجه اول از ایشان گرفتم.»

در جای دیگر شهید نواب را نیز مؤثر می‌داند:

«اینجا باید بگویم که مرحوم نواب صفوی یک حق بزرگی به گردن من دارد و آن این است که، این روحیه را او به من داد، یعنی او بود که با تأثیر نفسی که داشت با هر کسی برخورد می‌کرد و با او مأنوس می‌شد، نه تنها او را شجاع‌بار می‌آورد و ورحیه می‌داد بلکه آن چنان تهوری در آدم به وجود می‌آورد که در رابطه با انجام وطیفه از هیچ چیز وحشت نداشته باشد.»

همکاری با فدائیان اسلام

شهید محلاتی چندی پس از ورود به قم از طریق مرحوم آیه‌الله سید محمدتقی خوانساری با فدائیان اسلام ارتباط یافت و به طور مشخص در سال 1327 ش به جرگه آنان پیوست. ایشان در این‌باره می‌گوید: یکی دو سال که قم بودم و منزل آسید محمدتقی خوانساری آمد و شد داشتم با مرحوم نواب صفوی آشنا شدم. مرحوم نواب صفوی نفس عجیبی داشت که با هر کس انس پیدا می‌کرد، در او یک حالت روحی خاصی پدید می‌آمد. اشخاص را خیلی تشجیع می‌کرد و جاذبه داشت. روی همین جاذبه مرا هم به خودش جذب کرد و من چند سالی با فدائیان اسلام همکاری می‌کردم و در کنار درس که می‌خواندم مبارزه را هم شروع کردم.

اولین برنامه مبارزه من که همگام با فدائیان اسلام بود، مبارزه با آوردن جنازه رضاخان به ایران بود. شاه نه تنها می‌خواست حکومت خودش را تثبیت کند بلکه می‌خواست افکار پدرش را هم زنده کند. بنابراین فدائیان اسلام به مبارزه برخواستند و طبق جلساتی که محرمانه داشتیم تصمیم گرفتیم فجایع رضاشاه در مدرسه فیضیه بیان شود. قرار شد غسل شهادت بکنیم. نفرات تعیین شده به ترتیب عبارت بودند از: ‌سید هاشم حسینی که قرار شد او اول برود روی سنگ مدرسه فیضیه بایستد و صحبت کند. یک اعلامیه مجملی هم در قم پخش شد به این مضمون که در ساعت پنج بعد از ظهر فردا خورشید روحانیت نورافشانی می‌کند. آن روز را همگی روزه گرفتیم نفر اول سید هاشم بود، من نفر پنجم ششم بودن. سنم شاید هجده سال بود سر ساعت پنج که شد، او رفت روی سنگ ایستاد و شروع کرد به بیان فجایع دوران رضاشاه که یک عده‌ای هم سر و صدا کردند. متولی وقت آمد جلوی ایشان را بگیرد، ولی مطلب روشن بود که چه می‌خواهند بگویند و مبارزه شروع شد. به این ترتیب هر روز در مدرسه فیضیه یک نفر صحبت می‌کرد و طلبه‌ها جمع می‌شدند. کار به جایی رسید که با تهدیدهایی که کردیم- هنگام عبور دادن جنازه از خیابانهای قم- از معممین حتی یک نفر حاضر نشد در خیابان باشد. برای رژیم خیلی آبروریزی شد. برای او که فاتحه گرفتند از طرف دولتیها یک نفر رفت سخنرانی کرد طلبه‌ها فوری عمامه‌اش را برداشتند و کتکش زدند و مخصوصاً از حوزه بیرونش کردند تا اینکه نیروهای شهربانی از دیوار آمدند و از دست طلبه‌ها نجاتش دادند، بعد من و رفقایم را دنبال کردند. هرجا که می‌رفتیم مأموران آگاهی قم دنبال ما بودند و پرونده و سابقه سیاسی من اولین برگه‌اش از همانجا شروع شد.»

حجه‌الاسلام سید علی اکبر محتشمی در خاطرات خود در این باره می‌گوید:

«وقتی خبر انتقال جنازه رضاخان به گوش نواب می‌رسد به سوی قم حرکت می‌کند. در آنجا بعد از درس آیت‌الله بروجردی در مدرسه فیضیه شروع به سخنرانی می‌کند و از مظالم و جنایات رضاخان سخن می‌گوید. او اظهار می‌کند: «ارواح شهدای ما منتظر آن روزی هستند که بتوانیم انتقال خون آنها را حداقل از بازمانده او بگیریم، این کار را نکردید هیچ، ناظر آوردن جنازه او هم باشیم!! و ادعا کنیم سرباز امام زمان (عج) هم هستیم»... پس از این سخنرانی به تهران بر می‌گردد. بچه‌ها هر روز کارشان این بود که علیه شاه و دودمان پهلوی سخنرانی و تظاهرات می‌کردند. سید عبدالحسین واحدی آقا سید هاشم حسینی و شیخ فضل‌الله محلاتی کارگردان این برنامه‌ها در قم بودند.»

حمایت از فلسطین

رژیم اشغالگر قدس پس از جنایات فراوان در سرزمینهای اشغالی و ماجرای دیریاسین، در سال 1949م از طرف بیشتر کشورها به رسمیت شناخته شد و در همان سال به عضویت سازمان ملل متحد درآمدو پنجاه و نهمین عضو سازمان ملل شد. رژیم شاه هم که تحت سیطره آمریکا قرار داشت به بهانه حفظ حقوق اتباع ایرانی مقیم اسرائیل در اسفند ماه 1328 رژیم صهیونیستی را به صورت دوفاکتو به رسمت شناخت. این اقدام رژیم شاه از طرف فدائیان اسلام محکوم و به شدت مورد انتقاد قرار گرتف. شهید محلاتی در توضیح این ماجرا می‌گوید:

«مرحوم نواب یک روز بعد از ظهر در مدرسه فیضیه سخنرانی کرد و گفت: اگر می‌خواهیم اسرائیل را ساقط کنیم باید از تهران شروع کنیم، یعین باید اول رژیم پهلوی را از بین ببریم تا بتوانیم با اسرائیل بجنگیم. وقتی شهید نواب ازمدرسه خارج شد او را دستگیر کردندو یارانش را هم تعقیب کردند. ولی ما با سر و صدا و تظاهرات، طلبه‌های جوان و داغ را جمع کردیم و رفتیم منزل مرحوم آیت‌الله خوانساری و گفتیم که ما می‌خواهیم برویم به کمک فلسطینیها و به جنگ اسرائیل. یادم هست که آنجا دفتری آوردم و شروع کردم به اسم‌نویسی که برویم به جنگ اسرائیلیها. ولی خوب صدایمان به جایی نرسید و ما را دستگیر کردند و زدند و تعقیب کردند.»

همگام با آیه‌الله کاشانی

شهید محلاتی به جهت ارتباط با فدائیان اسلام با آیه‌الله کاشانی نیز آشنا شد و پس از بازگشت آیه‌اللله کاشانی از تبعید، خودرا به ایشان معرفی نمود. رفت و آمد و ارتباط با آیت‌الله کاشانی کم کم فزونی یافته تا حدی که شهید محلاتی به عنوان نماینده ایشان مأموریت یافت تا به شهرهای مختلف سفر کند. از جمله این مأموریتها سفر به آذربایجان و انتخابات دوره هفدهم بود که شرح آن را از زبان خود ایشان نقل کنیم:

«در جریان انتخابات دوره هفدهم که روابط آیت‌الله کاشانی با مصدق هنوز خوب بود به آذربایجان رفتم و چهارماه در آذربایجان ماندن و به عنوان نماینده از طرف ایشان مأمور شدم در انتخابات شرکت کنم.من مقلد مرحوم سید محمدتقی خوانساری بودم و ایشان اعلامیه دادند که در انتخابات شرکت کنید از مرجعمان مجوز شرعی داشتم. من در آنجا هم منبر می‌رفتم و هم درباره انتخابات و مسائل مربوط به آن مبارزه می‌کردم . هفده روز یا بیشتر در مسجد جامعه تبریز من به زبان فارسی سخنرانی کردم و یکی از آقایان هم به نام سید مرتضی موسی به زبان ترکی و از رادیو پخش می‌شد. بیست و پنج روز در سراب مبارزه کردم تا بهادری را از آنجا بیرون کردیم. به اردبیل، مشکین‌شهر، مراغه و شهرهای مختلف آذربایجان رفتم و سخنرانی کردم تا انتخابات دوره هفدهم تمام شد. دو گره در آنجامبارزه می‌کردند. تیپ جبهه ملی و آیه‌کاشانی نقطه مقابل سلطنت‌طلبها بودند. در انتخابات تبریز نه نفر وکیل می‌خواستند که پنج نفر از ما انتخاب شد، چهار نفر از آنها. اینها ناراحت شدندو روز بعد از رأی‌گیری سلطنت‌طلبها ریختند توی مسجد جامع. رئیس شهربانی وقت سرتیپ نخعی و فرمانده لشگر سرلشکر مقبلی بود. اینها سلطنت‌طلبها را مسلح کرده بودند و ریختند توی مسجد و آنها آمدند برای کشتن من و شروع کردند به تیرانازی به طرف من و من افتادم روی زمین که تیر به من نخورد. مردم یک عده فرار کردند، یک عده دیگر دو مرا احاطه کردند و به مقابله برخاستند. هدف آنها من بودم. الحمدلله خدا نخواست و سالم ماندم و مرا از نقطه‌ای فراری دادند.»

از میان اسناد موجود در این رابطه، تنها به سندی که حاوی گزارش سپهبد یزدانپناه، وزیر جنگ به نخست‌وزیر اشاره می‌کنیم:

«جناب آقای نخست‌وزیر محترماً رونوشت گزارش تلگرافی فرمانده لشگر 3 تبریز راجع به سخنرانی محلاتی نام در مسجد جامع تبریز که نسبت به مقام سلطنت و عملیات دولت بدگویی و اهانت‌هایی نموده. ضمناً نامبرده را نماینده آقای کاشانی معرفی نموده‌اند. برای مزید استحضار خاطر عالی به پیوست تقدیم می‌گردد و تصدیق افزا می‌گردد بالأخره اشخاصی که به ولایات رفته و برای اجرای مقاصد سوء، خود را نماینده و فرستاده آقای کاشانی معرفی می‌نمایند، معلوم نیست مقصودو هدفشان چیست و آیا واقعاً از طرف کاشانی فرستاده می‌شوند و یا به نام ایشان می‌خواهند جلب توجه نموده و رفتار و کردار ناپسند خود را تحمیل به اهالی نمایند و در این مقوع حساس که تمام اوقات دولت معروف به حسن جریان انتخابات می‌باشد که به صورت خوش خاتمه پذیرد، عدم جلوگیری از رفتار و گفتار این قبیل اشخاص بیشتر باعث تشنج و تهییج افکار عامه شده و موجبات عدم امنیت را فراهم می‌نماید و عاقبت کار معلوم نیست چه خواهد شد. علیهذا مستدعی است امر فرمایند به طور کلی در این مورد تصمیمات مقتضی اتخاذ گردد تا از این گونه جریانات به طور مطلوب جلوگیری به علم آید.

 



نوشته شده در شنبه 91 اسفند 5ساعت ساعت 12:19 صبح توسط سید.محمد علی شهرام شمس| نظر بدهید

ای عاشقان حسین که به عشق کربلا رفتید و در راه کربلا جان دادید، خوشا به حالتان که علفهای هرزه را از خود دور کردید و آب حقیقت را بر وجود خویش روانه ساختید و سبقت گرفتید و به سر در شهیدان پیوستید و همره قافله گشتید. /

احمد حسینی طاهری

**************

ـ اکنون ای پیامبر مثل زمان تو دشمنان قرآن از همه طرف به ما هجوم آورده‌اند و تنها با خون می‌شود جلوی این هجوم را گرفت. /

حسین رحمان‌آبادی

*******************

ـ آخر ما مسلمان هستیم، امام ما حسین(ع) است. / علی‌اکبر جعفری

***************

ـ امت حسین(ع) به مکتبش عشق می‌ورزد. /

سیدابوالفضل طبانی صالح

****************

ـ حسین جان، عشق توست که ما را به این وادی کشانده است. /

مجتبی ماستری فراهانی

*********************

ـ شهید از لحظه تولد تو تا لحظه شهادت همیشه حماسه حسین(ع) را در خاطره خود دارد؛ و دشمنان اسلام باید بدانند که مادران ما وقتی به ما شیر می‌دادند در روضه‌های اباعبدالله‌(ع) در حال اشک ریختن به مظلوم شهید شدن حسین(ع) بوده‌اند، و ما شیر مادر را همراه با اشکی که برای حسین می‌ریخته می‌خوردیم و حماسه حسین(ع) در خون ما جوشش دارد. /

 اسدالله غضنفری

*****************

ـ عشق، عشق کربلاست. بشتابید تا از این سفره پهن شده الهی لقمه‌ای بردارید. /

مصطفی رزاقی

**************

ـ دلم بهر کربلای حسین سخت تنگ است و از دوریش در هجران هستم. /

لطیف بهشتی شاکر

******************

ـ کربلا، ای قبله دل عاشقان اباعبدالله‌الحسین(ع)، کربلایی که از دوری تو جانها به لب آمده، در حسرت زیارت تو دلها خون شده و اشکها جاری، چنان عجیب هستی که از دوری تو می‌خواهم جان بدهم، و می‌دانم با آنکه لیاقت ندارم ولی اگر مرا طلب کنی در نیمه راه زیارت جان خواهم داد. /

جمشید مهاجرانی

******************

ـ اگر توانستیم اهل بیت را بشناسیم و پیرو و خط گیرنده از آنان باشیم پیروز و در فردای قیامت خوشحالیم، و اگر پیرو آنان نباشیم و فقط روز تاسوعا و عاشورا سینه‌زنی کنیم بسیار ضرر کرده‌ایم که با هیچ چیز نمی‌توان آن را جبران کرد. ما باید مانند آنان زندگی کنیم و مانند ‌آنان بمیریم، که جز مرگ در راه خدا برای آنان معنی نداشت و بدانید که سعادت در این است. /

احمد تقدسی

*****************

ـ می‌روم به راه خمینی نایب مهدی(عج)، می‌روم به راه مهدی(عج)، عدالت گستر جهان، می‌روم به راه حسین‌بن‌علی(ع)، می‌روم به راه علی(ع) یار پیامبر و دوست و برادر او و وصی و جانشین او، می‌روم به راه محمد(ص) پیامبر و اسوه کامل بشریت، اشرف خلایق و انبیا، می‌روم به راه حق، می‌روم به راه خدا. /

حسن علی اکبری

*******************

ـ سپاس خدای را که به ما معرفت پیروی از معلم آزادگی حسین‌بن‌علی(ع) را آموخت. /

 امیرغلامحسین حاج امیری

******************

ـ ای حسین، اگر تو نبودی ما نبودیم، اسلام نبود، و شرف و ناموس قرآن نبود. /

 عین‌الله تورانی

******************

ـ اسلام در این برهه از زمان به پیروان حسین(ع) و به پیروان زینب(س) احتیاج دارد. پس، هر که توان جنگیدن دارد باید کاری حسینی کند، و هر که توان جنگیدن دارد باید کاری زینبی کند، والا یزیدی است. /

وحید حیدری

************

ـ این، روش عاشقان حقیقی است و باید این گونه باشیم. /

 بهزاد نیک‌پرور

*****************

ـ باید چون حسین(ع) معلم بزرگ شهادت از جان گذشت و به خدا پیوست./

حسن علی‌اکبری

***************

ـ خدایا به من توفیق بده که برای رضای تو در این راه قدم بردارم. /

سعید قربانی‌نژاد

 

*************

ـ اگر توانستیم اهل بیت را بشناسیم و پیرو و خط گیرنده از آنان باشیم پیروز و در فردای قیامت خوشحالیم، و اگر پیرو آنان نباشیم و فقط روز تاسوعا و عاشورا سینه‌زنی کنیم بسیار ضرر کرده‌ایم که با هیچ چیز نمی‌توان آن را جبران کرد. ما باید مانند آنان زندگی کنیم و مانند ‌آنان بمیریم، که جز مرگ در راه خدا برای آنان معنی نداشت و بدانید که سعادت در این است. /

احمد تقدسی

*************

ـ می‌روم به راه خمینی نایب مهدی(عج)، می‌روم به راه مهدی(عج)، عدالت گستر جهان، می‌روم به راه حسین‌بن‌علی(ع)، می‌روم به راه علی(ع) یار پیامبر و دوست و برادر او و وصی و جانشین او، می‌روم به راه محمد(ص) پیامبر و اسوه کامل بشریت، اشرف خلایق و انبیا، می‌روم به راه حق، می‌روم به راه خدا. /

حسن علی اکبری

*******************

ـ سپاس خدای را که به ما معرفت پیروی از معلم آزادگی حسین‌بن‌علی(ع) را آموخت. /

امیرغلامحسین حاج امیری



نوشته شده در پنج شنبه 91 بهمن 26ساعت ساعت 5:28 عصر توسط سید.محمد علی شهرام شمس| نظر بدهید

 

 

 

شما ای ملت مجاهد در زیر پرچمی می روید که در سراسر جهان مادی و معنوی در اهتزاز است بیابید آن را یاری نمابید شما راهی را می روید که تنها راه تمام انبیاء علیهم السلام و یکتا راه سعادت مطلق است . در این انگیزه که همه اولیاء شهادت را در راه آن به آغوش می کشند و مرگ سرخ را احلی من العسل می دانند و جوانان شما در جبهه ها جرعه ای از آن را نوشیده و به وجد آمده اند و در مادران و خواهران و پدران و برادران آنان جلوه نموده و ما باید به حق بگویم: یالیتنا کنا معکم فافوزا فوزا عظیما گوارا باد بر آنان آن نسیم دل آرا و آن جلوه شورانگیز .

فرازی از وصیت نامه سیاسی عبادی حضرت امام (ره)   ***************  

مقدمه حضرت امام خمینی (ره) بر وصیت نامه شهداء

 

بسم الله الرحمن الرحیم

آنچه مقابل شما است جملاتی از وصیت نامه های عده ای از شهدا انقلاب اسلامی است براستی انسان را به یاد شهداء صدر اسلام می اندازد. من شرمم می آید که خود را در مقابل این عزیزان ، سرشار از ایمان و عشق و فداکاری بحساب آورم. آنان با عشق به خدای بزرگ به معشوق خویش پیوستند و ما هنوز در خم یک کوچه هم نیستیم . خداوندا این عزیزان از خودگذشته را در جوار رحمت خود بپذیر و ما را از قید و بندهای خودبینی و خودخواهی نجات مرحمت فرما. 

انک ذوالفضل العظیم

 

*************

حضرت آیت الله خامنه ای :

غروب خورشید

و هیچ روزی چون چهار دهم خرداد نبود که درآن طوفان مصیبت و عزا بر این مردم ، تازیانه ی غم و اندوه فرود آورد.ایران یک دل شد و آن دل در حسرتی گدازنده سوخت ، و یک چشم شد و آن چشم در مصیبتی عظیم گریست. درآن روز خورشیدی غروب کرد که با طلوع آن هزار چشمه نور درزندگی ملت ایران جوشیده بود، روحی عروج کرد که با نفس روح الهی اش پیکر ملت را جان بخشیده بود، ضجه ای خاموش شد که نفس گرمش سردی و افسردگی از جهان اسلام زدوده بود ، لبانی بسته شد که آیات الهی عزت و کرمت ا بر مسلمین فروخوانده و افسون یاس و ذلت را درروح آنان باطل ساخته بود.

 

*************

 ـ شکر خدا را که آفریدگار من است. شکر خدا را که اسلام دین من و حضرت محمد(ص)، که درود خدا بر او و آلش باد، پیغمبر من است و حضرت علی(ع) امام من و حسن و حسین وعلی و محمد و جعفر و موسی و علی و محمد و علی و حسن و فرزند شایسته او حضرت مهدی(عج) که درود خدا بر ایشان باد پیشوایان و آقایان منند. با دوستان ایشان دوست و با دشمنان ایشان دشمن باشید. /

 حمید بیانلومطلق  

*************

ـ با سلام و درود بر امام مهدی(عج)، محبوب دل عاشقان ولایت و امید دل مستضعفان و امام مجاهدان؛ آن که هرگاه یاد او می‌کنم با سوز و گداز دل، آن که امید آمدن و ظهورش را می‌کشم با مناجات با او و ریختن اشک؛ از اینکه دل حضرتش رابه درد آورده‌ایم شبها را به صبح می‌آوریم و با عشق و محبت آن امام آتش به سیاهی شب می‌زنیم./

 مسعود محمودی

*************

ـ سپاس خدایی را که برای حرکت انسانها به سوی نور امام معصوم(ع) فرستاد، و سپاس خدای را که به ما معرفت و شناخت و پیروی از معلم آزادگی و حریت حسین‌بن‌علی(ع) را آموخت. /

 امیرغلامحسین حاج امیری

*************

ـ امت ما یک افتخار بیشتر ندارد و آن شیعه بودن آنهاست. /

غلامرضا کندری

*************

ـ ما هر چه داریم از اهل بیت داریم. /

 علی‌اکبر رحیم‌پور

*************

ـ چه دوستی بالاتر از رسول اکرم(ص) و ائمه(ع) که، هر چه در راه ایشان بدهیم کم داده‌ایم. جان دادن در راه دوست و دوست دوست خودش لیاقت می‌خواهد که ما هم امید آن را داریم که خداوند ما را یکی از دوستان رسول اکرم(ص) و ائمه(ع) قرار دهد. امروز دوست داشتن زعیم و رهبر دوست داشتن یک امام زمان است، و دوست داشتن امام زمان هم در حقیقت دوست داشتن رسول اکرم(ص) می‌باشد، که باز دوست داشتن رسول اکرم(ص) همان دوست داشتن خداوند تبارک و تعالی است، که هر که دوست او شد و عاشق او گشت و جز او کسی را نپرستید آنجاست که او عاشق خودش را می‌خواند، عاشق برای رسیدن به معشوق خود، هر چه دارد و ندارد در طبق اخلاق می‌گذارد و به سوی او پر می‌کشد. /

 احمد حاجی‌سلطانی

*************

ـ خدایا قسم می‌خورم که به خاطر هیچ چیز جز عشق تو و عشق ائمه قدم به این راه ننهادم. /

 محمد اعوانی

*************

ـ ما پیرو ولایتیم؛ ولایتی که از حضرت محمد(ص) به ما ارث رسیده است، و از اوست که می‌شنویم و به جان خریداری می‌کنیم، و پیروی از امر اوست که شهیدان فی سبیل‌‌الله می‌باشندو نقطه و نکته‌ای که رزمندگان ما را چنین بی‌باک کرده همین می‌باشد. /

یدالله فیضی سراندشتی

*************

ـ ما به راهنمایی علی مرتضی(ع) و زهرای اطهر(س) همراه با نایب بر حق امام زمان(عج) و روح خدا، پرچمدار اسلام، با خصم و اهریمن به ستیز درخواهیم آمد، و با عنایت حضرت مهدی(عج) به پیش خواهیم رفت. /

جمال حسن‌مسطور

*************

ـ لبیک ای رسول خدا و ای خاتم انبیا که تو پیام‌آور دین و مکتبی بودی، که انسانهایی مثل علی و حسین(ع) در آن پرورش یافتند، مکتبی که شیاطین نوانستند در آن رخنه کنند./

 حسین رحمان‌آبادی

 

*************

ـ اگر ما توانستیم روزی همچون علی(ع) بر نفس خود فاتح گردیم، و چون حسین تشنه لب در کربلا تیغ شهادت را با آغوش باز بپذیریم، و شبی چون حضرت سجاد شب را با ناله‌های برخاسته از نهاد دل به درگاه خدا به صبح برسانیم، و بر مادیات خط بطلان بکشیم، و صفا و صمیمیت را جانشین آن کنیم، آن وقت است که می‌توان گفت مرگ چون خوابی شیرین است، و اگر غیر از این باشد مطمئناً دروغ است. /

سیدداوود مدنی 

*********************

ـ حسین جان، ای معنی انسانیت در زمین و زمان، ای که به ما درس دادی؛ درس خوب زیستن و خوب مردن، ای نور، ای روشنی، ای چراغ فروزان بر مناره تاریخ همه عصرها و همه نسلها، امت تو و شاگردان مکتب تو از نزدیک به تو لبیک می‌گویند. مگر نه این است که تو بودی که با راه حرکت کمالی خود درس انسان بودن و انسان زیستن و انسان مردن آموختی؛ آری، ما آموختیم درس تو را و به سویت حرکت کردیم تا به وصالت برسیم. /

 محمد دوست‌محمدی



نوشته شده در پنج شنبه 91 بهمن 26ساعت ساعت 5:25 عصر توسط سید.محمد علی شهرام شمس| نظر بدهید

و شما ای مردم، اگر می‌خواهید طرفدار حق باشید باید پشتیبان رهبر باشید و در غیر این صورت در جبهة باطل قرار دارید. پشتیبان رهبر باشید، نه پشتیبان لفظی، بلکه تمام اعمال و کارهایتان در جهت پیشبرد انقلاب باشد. اتّحادتان را حفظ کنید و خدا را فراموش نکنید. /

محسن حسینی

 

******************

 

صحبت دیگرم با افرادی است که مخلصانه در خدمت انقلاب هستند و قلبشان برای انقلاب که در حقیقت اسلام است می‌تپد. هوشیار باشید که دشمن بیکار ننشسته و از طریقی که بتواند به شما ضربه می‌زند. امروز تنها راهی که می‌تواند ما را از هر گونه مسائل منفعت ‌طلبی دور نگاه دارد فقط خطّ امام است و خطّ امام را هم افرادی دنبال می‌کنند که چشم داشت به ریاست ندارند، چشم داشت به کسی که از زحمتهایشان قدردانی بکند ندارند. فی‌سبیل‌الله کار می‌کنند تا حرمت خون شهدا را حفظ کرده باشند. /

سیدابوالقاسم حجازی

 

******************

 

از شما می‌خواهم که تا آخرین لحظه و نفس حامی این انقلاب و ولایت فقیه باشید و اگر کمبودی و نقطه ضعفی وجود دارد روی آن تکیه نکنید و آن را بزرگ نکنید، سعی کنید ازمرحلة حرف خارج و به مرحلة عمل وارد شوید. /

احمد بروجردی

 

******************

از خداوند می‌خواهم که حتّی ما را یک لحظه وا مگذارد، و همواره ما را یاری کند و گول هوسهای شیطانی را نخوریم. خیلی حواستان جمع باشد. نکند خدای نکرده خون شهدایمان را پایمال کنید و این رهبری پرارزش را فراموش کنید. برای سلامتی این رهبر پیر این نور جماران دعا کنید. به الله قسم خیلی حق به گردن ما دارد. /

فرزاد حیات بخش

******************


اوّل آنکه راه من و تمام شهیدان را ادامه دهید و تا زنده‌ هستید از امام پیروی کنید و هیچگونه اعتراض و نارضایتی از دولت و انقلاب نداشته باشید. دوّم آنکه معصیت خدا را مرتکب نشوید، غیبت نکنید، تهمت نزنید، به رزق و روزی خود قانع باشید و به مال دیگران چشم نداشته باشید. سوّم اینکه ای مردم ایران،‌بدانید که حکومت و رهبری امام برحق است و تا جان در بدن دارید و تا آخرین قطرة‌ خون خود از این اُسوة مقاومت و شجاعت پیروی کنید. /

غلام‌حسین دهقانی‌زاده

******************

صحبتی است که با امت شهید پرور دارم: قدر این امام را بدانید و این امانت الهی را حفظ کنید. همة ما می‌دانیم که این امام بود که ما را به اسلام برگرداند و به ما عزّت اسلامی بخشید. پس خدای ناکرده مبادا روزی نسبت به محضر ایشان و فرمایشات گهربارش سهل‌انگاری کنیم. که اگر خدای ناکرده چنین کنیم خداوند متعال عذابمان خواهد داد و کیفر داریم. نکند مانند اصحاب امام حسین(ع)‌درکوفه شویم و ایشان را مبادا تنها بگذاریم، زیرا اگر تنها بمانند تمام ابرقدرتها- مانند سابق شاید بدتر از آن هم - بر ما می‌تازند،‌و دیگر از اسلام و اسلامیّت خبری نخواهد بود. خدای، عشق و علاقة ما را به امام عزیزمان فزونی بخش و نفرت ما را نسیت به دشمنان امام افزون نما. /

عزیز دژکام

******************

درخواست می‌کنم که تا آخرین قطرات خون از رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی، و دهندة روح تازه به اسلام، امام خمینی، رهبر مستضعفان جهان پشتیبانی کنید. /

مهدی علغیان

 

 

 

******************

برداشتی که من از رهنمودهای امام داشته‌ام این است که تمامی آنها پیامبرگونه و صحیح بوده و همیشه دشمنان اسلام و قرآن و ایران از این رهنمودهاییم و وحشت داشته‌اند. /

جلال طوماری


******************

همه باید به رهبری امام عزیزمان پرچم توحید را در کاخهای ستمگران برافرازیم. برادران عزیز، همین الان باید به پا خیزیم که فردا دیر است. /


******************

امت اسلام به بیانات رهبر کبیر هر چه بیشتر توجه داشته باشید و به تک‌تک سخنان او توجه کنید، چرا که سخنان او سخنان شهیدان و اسلام است. /

حسن رمضانی یکه‌باغی


******************

شما را به جان امام قسم می‌دهم که تا آنجا که نیرو و توان دارید و خون در رگهایتان جاری است امام را رها نکنید. پشت امام را خالی نکنید. چون اگر امام برود اسلام می‌رود. نگذارید که خون شهدا پایمال بشود. سرنماز و در هر حالتی که هستید امام را فراموش نکنید و او را دعا کنید.


******************

خون ما را پایمال نکنید. در همه حال پیرو رهبر باشید تا قدس آزاد شود. مواظب باشید کار خلاف، اگر چه کوچک باشد و یا حرفی گرچه کم زخم باشد، از شما سر نزند./

سید کمال خالقی


******************
مبادا امام را تنها بگذارید و با این کار منافقین در حال نابود شدن را خوشحال سازید که این کار آرزوی امریکای جهانخوار و مخالفین اسلام است. توصیه می‌کنم مواظب رفتارتان باشید که سرنخ به منافقین ندهید. تا آنجا که می‌توانید در حدّ نهایی آنها را سرکوب کنید. همان‌طور که امام فرمود، پیروزی ما در گرو وحدت ماست. /

علی‌اصغر شیخ‌الاسلامی



نوشته شده در پنج شنبه 91 بهمن 26ساعت ساعت 5:8 عصر توسط سید.محمد علی شهرام شمس| نظر بدهید

به طوری که می‌دانیم امام به عنوان تنها نمونه و الگو و تنها میزان اسلام راستین بوده و در زمرة فقیه زمان و نایب راستین امام عصر(عج)‌ می‌باشد. اطاعت و عمل به دستورات وی وظیفة شرعی و اسلامی بوده و سرپیچی از آن حرام است و در آخرت مورد مجازات و عقوبت است. به قول یکی از شهدا مگر می‌شود منتظر مهدی‌(عج) بود و عاشق خمینی نبود؟/

محمد گیتی‌فروز

******************

سعی کنید امام را حقّاً بشناسید تا دچار انحرافات و خطّ‌بازیها نشوید./

سیدعلی قمصری

******************

 

ای امت مسلمان، ای پویندگان راه اسلام، هرگز امام را تنها نگذارید و پیرو و پشتیبان ولایت فقیه باشید و امام را دعا کنید؛ و هرگز فریب منافقین و روشنفکران غربزده و شرق زده را نخورید و روحانیّت مبارز را حامی باشید و براین فرمودة امام که می‌فرماید کشور بدون روحانیّت مثل کشور بدون طبیب است توجه داشته باشید./

هادی قربانعلی

 

******************

 

سفارش می‌کنم:‌ امام امت، موسی زمان، و پیرجماران را تنها نگذارید. حامی اسلام باشید، حافظ قرآن و پشتیبان روحانیت مبارز باشید، جنگ را فراموش نکنید که عزت اسلام در جهاد است. و جهاد است که جامعه اسلامی را می‌سازد./

حسین رحمانی تنها

 

******************

 

امام، این یاور اسلام و نایب بر حقّ امام زمان(عج) ‌را کمک کنید. امامی که پیغمبروار هجرت کرد و ما را از فساد و خواری نجات داد./

حسین تکلوبیغش

 

******************

 

از امام با کمال توانایی اطاعت کنید چون او نعمتی است که خداوند در این عصر پُرفتنه، که شرق و غرب سلطه‌‌گر انسانیت را زیر یوغ بندگی خُرد می‌کنند،‌ او ندای انسانیت را سر می‌دهد. برادران و خواهران، او بود که میراث گرانبهای «شهادت» را به این سرزمین طاغوت‌زده آورد و زمانی که ما عروسکها یی بیش در دست استعمارگران نبودیم، او به ما قدرتی بخشید که در دنیا ملت مسلمان ایران به عنوان آزاده‌ترین مردم جلوه‌گر شدند./

عباس پرورش

 

******************

 

در امام بیشتر دقیق شوید و سعی عظمت او را بیابید و خود را تسلیم او سازید./

حسین ضعیف

 

******************

 

برادران، مبادا لحظه‌ای از یاد امام و جبهه غافل شوید. به فکر خدمت به اسلام و مسلمین خالص درگاه حق تعالی باشید./

مجتبی پاشایی

 

******************

 

سفارش من به شما است که سخنان امام عزیز و نایب امام زمان(عج)‌ را فراراه خود قرار داده و جز قرآن و اسلام به چیز دیگری نیندیشید./

سید مرتضی رضا قدیری

 

******************

 

امت شهیدپرور ایران،‌ همان‌طور که تا به حال در صحنه حضور داشته‌اید،‌ همواره این عمل خیرتان را ادامه دهید و پشتیبان ولایت فقیه باشید که مبادا دشمن داخلی و خارجی احساس کند که شما سُست شده‌اید و بخواهد سوء استفاده بکند./

محمدحسین رسولی

 

******************

 

امام خواهان صلح و صفاست و برای پیشبرد مقاصد خود به زور متوسّل نمی‌شود، ولی زیر بار ظلم و ستم هم نمی‌رود./

ناصر رضایی

 

******************

 

از هیچ ابرقدرتی نترسید و تا خدا و امام را دارید هیچ آسیبی به شما نمی‌رسد./

محمود داداشی

 

******************

 

این حرکت اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی حرکتی است عاشقانه و آگاهانه. /

مجید ساوه‌دربندی

 

******************

 

ای برادران و خواهران، روزی را به یاد آورید که در منجلاب غوطه‌ور بودیم و هر روز در این مرداب بیشتر فرو می‌رفتیم. ای مردم، شکر کنید خدایی را که ما را توسط سیّدی پاک از نسل حسین(ع) نجات داد. مبادا شکر این نعمت را فراموش کنید که در این صورت این نعمت الهی از شما گرفته خواهد شد. /

وحید حیدری

 

******************

 

ضروریترین مطلب که در حال حاضر محتاج به توصیه می‌باشد، تبعیت و اطاعت از ولایت امر، فقیه عادل و عارف امام خمینی است که قلب مردة ما را به مسیر احیاء هدایت کرد واواصر و اغلال را از گردن امتی بگسلید و فرو انداخت،‌ خصوصاً در شرایط خاصی که همه در ریشه‌های گندیده نقاب از چهره برگرفته‌اند و بعد از مدتها شیطنت و عوام فریبی در مقابل ولایت مطلقه‌اش به خیال خود صف کشیده‌اند، غافل از آنکه تندباد توفندة ایمان و اخلاص امت رزمندة ما شجرة خبیثه آنها را بزودی زود و به یاری حق سرنگون خواهد ساخت.

 

وظیفة همة ماست که در کوچه و خیابان نام او را با عظمت یاد کرده و با کمال قدرت پوزة بدخواهان و بدگویان او را به خاک و خون برکشیم، و لحظه‌ای سکوت و بی‌اعتنایی، نشان بی‌اعتنایی و خیانت به احکام شریف اسلام عزیز و خون شهدای بزرگوار است.

 

تجربه نشان داده است که هر کجا «امام»‌ بنا به مصالحی سکوت اختیار نموده‌اند، ما از معرفت حق و سبیل رشد عاجز و بعضاً محروم مانده‌ایم و حق آن است که یکباره امر خود را به او واگذار کنیم و به الویت شرعی و عقلی او گردن نهیم. /

حمیدرضا(سعید) ابوالاحراری



نوشته شده در پنج شنبه 91 بهمن 26ساعت ساعت 5:5 عصر توسط سید.محمد علی شهرام شمس| نظر بدهید

تو را به خدا این امام دلسوز را همواره در پیش روی داشته باشید و از خطّ ولایت خارج نشوید که به راه ضلالت و گمراهی خواهید رفت. /

علی پاک جم‌پورفرد

******************


پیرو ولایت فقیه باشید که همان ولایت خداوند و پیغمبران و امامان است. سخنان امام را اگر مسلمان و شیعه هستید سرلوحة همة امور خود قرار دهید. /

محسن پورحسن

******************


این امام است که با رهبریت قاطعانه خود توانست ایرانی وابسته را به ایرانی مستقل مبدل کند. /

سعید باروح

******************

ای امت بیدار، و ای منتظران و زمینه‌سازان حکومت جهانی حضرت مهدی(عج)‌، بدانید که تنها در سایة ولایت است که انسان به ارزشهای الهی و انسانی خواهد رسید و گرنه هر عملی بدون داشتن ولایت بیهوده است. همانگونه که رسول اکرم(ص) فرمودند: «‌مَن ماتَ وَ لَم یَعرِف إمامَ زَمانٍهٍ ماتَ مِیتَهَ الجاهِلیَّه» یعنی هرکس بمیرد و امام زمانش رانشناسد مرده است به مردن زمان جاهلیّت. و اینک، امام امت خمینی بت‌شکن که نایب امام‌زمان(عج)‌ می‌باشد پرچم‌دار این ولایت هستند. /

محمود رفیعی میاندشتی

******************

ای امت، باید بدانید از بزرگترین خطراتی که انقلاب را تهید می‌کند آفت نفوذ خطوط انحرافی در خط اصیل انقلاب، یعنی همانا خط امام است. پس، بجز خط امام خط دیگری را دنبال نکنید. /

محسن وزوایی

******************


برادران و خواهران، شما قدر این انقلاب و امام را بدانید که اگر امام نبود ما الان در لجنزار بودیم و به بزرگواری امام بود که از آن نجات یاقتیم و از ظلمات به سوی نور هدایت شدیم. و امام ما را زندگانی دوباره بخشید. ای برادران، لحظه‌ای غافل مباشید از این مسئله که ما مدیون امام هستیم. /

کریم کسب‌پرست

******************

حزب‌الله، مردم فداکار و صبور و ایثارگر وطنم که قدم به قدم با امام خود راه پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی را پیمودند و نفس به نفس خدا خواستند، و اسلام را طلب کردن، و قرآن را وسیلة قرب خدا قرار دادند. /

محمد حسن یزدانی

******************

باید به ندای الهی امام پاسخ داد. ما جوانان امید امام هستیم. رژیم سفّاک آخرین حربه‌های خود را به کار می‌برد* و من مطمئنم چنانچه پایداری و پایمردی جوانان ادامه یابد برای همیشه بساط ظلم و فساد از این مملکت اسلامی برچیده خواهد شد. باشد روزی که خون جوانان ما، مستضعفین جهان را برای همیشه بر مستکبرین پیروز نماید. /

******************

ملت مسلمان و قهرمان ایران بداند: باید قاطعانه در همان مسیری که تاکنون ما را از زیر بار اسارتها و بردگیها نجات داده و می‌رود تا حکومت عدل جهانی امام زمان(عج)‌ را محقق سازد، یعنی راه خدایی امام عزیزمان گام بردارد، که هر فریادی غیر آن خیانت به قرآن و اسلام و پایمال کردن خون پاک شهداست. /

علیرضا موحدی

******************

ای برادران و خواهران، من شما را به محمد و آل محمد(ص)‌ قسمتان می‌دهم که حتّی برای یک چشم برهم زدن از این رهبر جدا نشوید، زیرا همان‌گونه که از تاریخ برجای مانده هر قومی که از رهبرشان جدا شدند به نیستی و نابودی کشیده شدند. /

محمد حسن شمس‌اللهی

******************

ای مردم، رهبرتان را مانند نگینی در برگیرید و لحظه‌ای از او غافل نشوید. /

سید محسن برقع‌رضوی

******************

امام عزیز، این محبوب قلبها، به نمایندگی از مردم غیور فریاد برآورد: «اگر ما را محاصرة اقتصادی کنید فرزند رمضانیم و رهبرمان علی(ع) است. اگر محاصرة نامی کنید فرزند محرمیم و مولایم حسین(ع)‌ است».

******************

به سخن مرد خدا، روح خدا گوش فرا دهید. دلهای خود را در پیشگاه او حاضر سازید. و هنگامی که فریاد می‌کشد بیدار شوید. فرمانده‌مان صادقانه سخن می‌گوید. او افکار خودرا جمع و محتویات ذهن خویش را برای نجات اسلام آماده ساخته است. گوش به فرمانش باشید و شکر خدا را کنید و فرج امام زمان(عج)‌ را بخواهید./

حسین مقدم‌دیزج‌هویک

******************

مردم، این نعمت عظمای الهی (امام خمینی)‌ را سپاس گویید تا بر شما مدام سایه‌گستر باشد و سپاس گفتن این نعمت جز به اطاعتش میسر نیست، و بدانید آنچه او می‌فرماید. همانا با واسطة همان فرمایش خدای تعالی است و هرگز کلامی از دهانش بر نخواهد خواست مگر برای بیان امر خدا. /

سیدمحمد صمدی

******************

حضرت امام خمینی ظلم را تا ریشه‌ شناخت. در طول زندگی مشقّت‌بار خویش برای سوزاندن آن تفکّر می‌کرد. منتظر بود جماعتی با ایشان همدست شوند. آن جماعت ما و شما بودیم. ریشه اکنون در حال سوختن است. /

معرفت‌الله کلانتری

******************
امّا آنچه بسیار مهم است مسئلة امام بزرگوار است. وای بر ما اگر امام عزیز را درک نکنیم و نشناسیم.وجود
امام در حق خلاصه شده،‌ کلامش حق، عملش حق،‌ و جبهه گیریهایش حقّ است. /

محمد کاظمی

******************

 

اگر کسی بخواهد خون ما پایمال نشود، به راه قرآن و انقلاب اسلامی ایران کمک کند؛ اگر خانواده‌های ما بخواهند روح شهدا شاد شود، راه خمینی را دنبال نمایند. یک حرف علیه انقلاب از یک توپ در این موقعیّت حسّاس مملکت اثر بیشتری دارد. /

حسن خندان‌مهربانی
******************

ای امت مسلمان، باید این را بدانیدکه هدف ما یک هدف مقطعی نیست و اصلاً‌ دعوای ما با عراق نیست، که اصل اسلام است و جهانی کردن آن. //

نوروزعلی قنائی

 


--------------------------------------------------------------------------------

* این برادر روز 21/11/1357، یک روز قبل از پیروزی انقلاب به شهادت نایل شد.



نوشته شده در پنج شنبه 91 بهمن 26ساعت ساعت 5:3 عصر توسط سید.محمد علی شهرام شمس| نظر بدهید

به جان امام عزیزمان دعا کنید، زیرا چنین موقعیّتی را او به وجود آورد که ما بتوانیم در راه خدا جان بدهیم./

نبی‌الله اثنی عشری

******************
همواره در خاطرتان باشد کلامی که اماممان آن پیر جماران فرمودند که: «‌امروز، روز استقامت و جهاد است» و به عبارتی دیگر فرمودند که:‌ «همة ما باید در فکرمان این باشد که فدای اسلام شویم».
برادران و خواهران،‌ اگر ما پروانه‌وار به دور وجود امام بگردیم شاید حق وی را ادا نکرده باشیم، و این را بدانید که اگر لحظه‌ای از پیروی این روحانی امام خمینی دست برداریم آن روز، روز پیروزی شیاطین بزرگ و کوچک است. پس، اوامرش را به جان و دل‌پذیرا باشید. /

عبدالحسین یادگاری
******************

آخرین سخنانم این است که این امام امت،‌ این حسین زمان، این نایب امام زمان، این پیر خستگی‌ناپذیر را هیچ وقت تنها نگذارید و به فریاد «هل من ناصر ینصرنی»‌ او پاسخ مثبت دهید. /

رضا نیکوسخن‌لامع
******************

ای اسلامیان، برخروشید و به رهبری این رهبر کبیر پرچم اسلام را در سرتاسر جهان برپا کنید. ای جوانان، همه‌مسئولید در برابر ملّتهای تحت ستم فلسطین، لبنان، عراق و...، برخیزید و بکوشید تا به یاری الله آنها را از زیر یوغ چپاولگران نجات دهید. /

حسن‌علی نعمتی گیو
******************

پیامی به ملّت شهید پرور و غیور و مسلمان ایران دارم که گوش به فرمان این منجی تاریخ «امام امت،‌ خمینی‌ بت‌شکن» باشند و فریب منافقین،‌ ملّی‌گراها و لیبرالهای خائن به اسلام را نخورند که اینها مخالف اسلام هستند. /

محمد نیل‌ناز
******************

شما ای ملّت مسلمان،‌ قدر این ابرمرد تاریخ را بدانید، از بیانان گهربارش استفاده کنید که براستی خداوند محبّت عظیمی به ما نموده و در این برهه از تاریخ چنین رهبری را به ما اهدا نموده است. /

منوچهر نیکومرام
******************

اوّلین وصیّت به ملّت همیشه در صحنه ایران است که همان‌طوری که از اوّل پشتیبان ولایت فقیه بوده و از او حمایت می‌کردند، از این پس هم باید وحدت و یکپارچگی خود را حفظ نمایند. /

محمد نظری
******************

ای امت اسلامی، شما موظفید این جمهوری را که با خون شهدایی چون بهشتی مظلوم و رجایی و باهنرها آبیاری شده حفظ کنید و همیشه تابع ولایت فقیه باشید که اگر غیر از این کنید خسران نموده‌اید و مورد غضب خدا واقع خواهید شد. شما الان در فراوانی نعمت هستید و باید شکر نعمات الهی را بنمایید. /

مهدی درویش
******************

پشت این پیر جماران رهبر عزیز را خالی نکنید و دست از پشتیبانی او برندارید. /

احمد نظری
******************

ای امت مسلمان، قدر این روح خدا نایب بر حق امام زمان(عج) این خمینی بت‌شکن را بدانید که واقعاً‌ نعمتی بس بزرگ از طرف خداوند متعال است. /

محمد نوری
******************

آری، آن امام بزرگوار که عاشورای حسینی را در دلها زنده ساخت. آری، آن پیرجماران بود./

رسول مددپور
******************

بعد از «شهادت»‌ من هرکس به انقلاب و رهبر پشت نماید، مرا با او هیچ آشنایی و خویشاوندی نیست./

غلامرضا هوریار
******************

از ما شهیدان به شما این نصیحت،‌ که بزرگترین پیام ما این است که دست از این ماه تابان (امام) برندارید. /

علی فدائی
******************

این انقلاب، به مانند سیل خروشان است و به سمت هدفی معیّن حرکت می‌کند. امام به مانند سیل‌بندی از هرز رفتن این سیل جلوگیری می‌کند. /

مرتضی احسانی
******************

گرد محور امامت و ولایت گرد هم آیید،‌ از تفرقه بپرهیزید، و خون شهیدان را پایمال نکنید. /

علی‌الله مهرجو
******************

تا خون در رگ و بدن دارید دست از یاری امام خمینی مرجع عالیقدر و نایب امام زمان(عج) برندارید و ایشان را در آمادگی جامع برای ظهور امام زمان(عج) یاری کنید. /

محسن پالیزبان
******************

اگر پیرو حسین(ع)‌ هستید به ندای حسین زمان خمینی بت‌شکن لبیک گویید و او را در مقابل یزیدیان تنها نگذارید. /

رضا پورعزیزیان شهربابک
******************
ای پویندگان راه اسلام، هرگز امام را تنها نگذارید. رهبری که وجودش انسجام‌بخش اسلام و تودة عظیم امّت اسلامی و مستضعفین جهان می‌باشد. /

حسین پورصالح

******************
پشت سر امام حرکت کنید که اگر از امام جلوتر بروید سقوط خواهیدکرد و اگر عقب بمانید هلاک خواهید شد. پس، باید پشت سر امام حرکت کنید و دستورات و نصیحتهای او را اجرا نمایید. به شما توصیه می‌کنیم که آن توصیه‌های امام را، که راجع به خودسازی است، عمل کنید. /

پرویز(محمد) درگاهی خانقاه

******************

امت اسلامی ما به هیچ‌وجه دست از اسلام و قرآن و امامان و ولایت‌فقیه برنمی‌دارند، که همانا عذاب عظیم خداوندی برآنان واجب خواهد شد. روحانیّت پیرو ولایت فقیه را ارج بدارید که، در صورت تضعیف این پیروان و مروّجان اسلام ضربه‌ای به اسلام خواهد خورد که جبران آن بسیار سخت خواهد بود. از بذل مال و حان در راه دوست حقیقی انسان که همانا الله امت کوتاهی ننماید که غفلت موجب پشیمانی ابدی خواهد شد. رابطة همیشگی خود را با قرآن و خدا قطع نکنید. به شرق و غرب لاقید بمانید که در صورت وابستگی به هریک تباهی به جامعه روی خواهد آورد، و تندروی و کندروی در احکام اسلام را بر خود حرام کنید. و بدان‌ گونه روید که امام عزیز این اسوة اسلامی ره می‌پیماید. سعیتان این باشد که انقلاب اسلامیمان را به انقلاب حضرت مهدی(عج) پیوند دهید، و به شعارهای میلیونی خود جامة عمل بپوشانید. /

غلامرضا صادق‌زاده

 



نوشته شده در پنج شنبه 91 بهمن 26ساعت ساعت 4:58 عصر توسط سید.محمد علی شهرام شمس| نظر بدهید

وصیت ما صبر و انتظار است. اگر خدا می‌خواست و اگر بخواهد در یک آن می‌تواند این آتش را خاموش کند. امّا، چرا این جنگ را طویل مدّت گرداند؟‌ برای امتحان و آزمایش پدران، مادران، خواهران، برادران، همسران و فرزندان. و همة رمز پیروزی ما و قبولی ما در درگاه خدا بستگی به صبر ما دارد. /

عباس طاهری

 

******************

ای مردم، تاریخ اسلام را بنگرید و کربلای حسین(ع) را ببینید و از زینب(س) و علی(ع) درس صبر و استقامت را بیاموزید، و اینکه چگونه رسالت حق را بر دوش کشیدند و پیام حق را به جهانیان رساندند. امت اسلام، شما انقلابی را با لطف و تأیید خدا و پیروی از رهبری اسلام به وجود آوردید، که اسلام به چنین پیروانی افتخار می‌کند. /

احمد راسخی نژاد

 


******************

 

خودتان را آماده کنید. باید برای ظهور آقا امام زمان(عج) نیز مهیّا بود. مهیّا به چه؟ به اعتقاد کامل به خدا و نبوت و امام و نایب امام و روز معاد، در خطّ اسلام و امام بودن، و در آن راه استقامت کردن./

مسعود نیک‌مرام

 

******************

مردم باید درمشکلاتی که در آینده بر اثر وجود جنگ و مسائل دیگر انقلاب پیش می‌آید تحمل مقاومت داشته باشند و خدا ناکرده هرگز به خاطر رفاه و مسائل مادّی، انقلاب و امام را - که همان اسلام اصیل است- رها کرده و راه باطل پیش گیرند، که عذاب خدا آنان را فرا خواهد گرفت؛ و پیام تمام شهیدان انقلاب اسلامی حفظ انقلاب امام و روحانیّت اصیل است./

هادی محمد‌نفری


******************

 

ای افرادی که بعد از هشت سال انقلاب و هفت سال جنگ هنوز هم هیچ عکس‌العملی را نسیت به این انقلاب نشان نمی‌دهید، و از این همه نعمتهایی که خدا در اختیار این مردم گذاشته است شکرگذار نیستید، الان احساس کمبود و سختی زندگی می‌شود. ما باید از زمان پیغمبر(ص)‌ درس بگیریم که چگونه با سختیها مبارزه کرد و چگونه با این مشقتها ساخت و چگونه اسلام را به ما شناساند. باید از زینب‌ کبری(س) درس بگیریم که چگونه آنهمه صبر در برابر آنهمه مصائب پیشه کرد،‌ که نمی‌توان جزئی از آن مصائب را با کل سختیهای ما مقایسه کرد.

 

آری برادر، همان‌طور که می‌دانید «اسلام خواستن» در برابرش صابر بودن هم هست. ای امت حزب‌الله، ای یاوران باوفای امام، ای رهروان قرآن و دین، این صبر شماست که باعث پیروزی شما می‌شود. شما با صبرتان و با یاری کردن رهبر و توکل بر خدا ان‌شاءالله به پیروزی نهایی خواهد رسید. مبادا که سستی به عمل بیاید و باعث پایمال شدن خون شهیدان شود./

مهدی پورنعمان

 

******************

«فاستَقِم کَما اُمِرت» استقامت کنید همان‌طور که امر به آن شده‌اید. /

مجید محمدروشنی



نوشته شده در پنج شنبه 91 بهمن 26ساعت ساعت 4:53 عصر توسط سید.محمد علی شهرام شمس| نظر بدهید

اتحاد را فراموش نکنید، همان کلمه ‏اى است که در انقلاب بود و هم اکنون هم باید باشد، با اتحاد خود، در مدارس و انجمن‏هاى اسلامى شرکت و اتحاد داشته باشید.

شهید سید جلیل حاتمى

**********************

برادران من! عزیزان من، قدر این نعمت بزرگ رهبرى را که خداوند نصیبمان کرده بدانید و از تفرقه بپرهیزید.

 شهید اسدالله بابایى

**********************

به جاى اختلاف و تفرقه و رفتن دنبال مادیات و منافع شخصى با هم متحد باشید. شهید غلام رضا ایمان پور

**********************

همشهریان گرامى! وحدت داشته باشید وحدت مسلمین باعث شکست دشمن خواهد شد، اگر مى‏خواهید که در قیام شما خللى وارد نشود، هیچ گاه زبان به شکایت نگشائید و آن چه از قدر و منزلت الهى مى‏کاهد، بر زبان نیاورید، همیشه به یاد آن روزى باشید که در آن نه ثروت سودى مى‏بخشد، نه فرزند.

شهید مهدى شوشترى

**********************

دوستانم، از مسائلى که باعث تفرقه مى‏شود شدیدا دورى کنید.

 شهید رحمت الله برات‏پور

**********************

پیامم به فرزندانم این است، که انشاءالله فرزند خوبى باشند و هر سه برادر، دست در دست همدیگر، وحدت را رشته کار خود و اسلام را یارى کنند.

شهید قربانعلى براتى

**********************

به برادرانم، تأکیدى دارم که در تمامى مراسم‏ هاى انقلابى و اسلامى شرکت کنید و از هر گونه تفرقه جداً پرهیز کنید، از کوچکترین بدبینى و سوء ظن نسبت به برادران دینى خود پرهیز نمایید.

 شهید عبدالله جعفرى

**********************

مردم ایران، وحدت و تعاون در پیشرفت کشور مؤثر است.

شهید علیرضا مجیدى

**********************

وصیت دیگرم این است، که شما همان طور که اول با اتحاد، شاه را از این کشور بیرون نمودید و جمهورى اسلامى تشکیل دادید، باز هم همان طور اتحاد کنید، این مزدور آمریکایى یعنى صدام را از صحنه روزگار براندازید و اسلام را در تمام دنیا گسترش دهید.

شهید عباس حسین یاقوتى

**********************

اى امت اسلامى، به حرف جهال و مغرضان که فریاد جدابودن دین از سیاست را، شعار خود قرار داده ‏اند، اعتنا نکنید اگر مى‏گویند فرد دین دار و متدین نباید در سیاست دخالت کند، ادعا نکنید این‏هایى که این حرف را مى‏زنند به خدا قسم از اسلام اطلاعى ندارند و اسلام واقعى را نمى‏شناسند آن‏ها افراد مغرضى هستند.

 شهید یوسف دهدلى

**********************

بیایید تفرقه را کنار بگذارید، همه با هم چون صفى واحد دشمنان اسلام را از بین ببریم، که خداوند این کار را دوست دارد.

شهید عباس شیرزاد

**********************

برادرانم! با وحدت خود مشت محکمى بر دهان ایادى استکبار این یاوه ‏سرایان غرب و شرق وارد کنید.

شهید اسماعیل همتى

**********************

به گوش امت شهید پرور برسانید که هرگز دشمن را اجازه ندهند که بین آنها تفرقه بیندازند.

شهید رضا پرسیا

**********************

در راه خدا قدم بردارید، تا هرگز دشمنان بین شما تفرقه نیندازند و شما را از روحانیت متعهد جدا نکنند که اگر چنین کردند، روز بدبختى مسلمانان است و روز جشن ابرقدرت‏ها است.

 شهید محمدولى پاکدل

**********************

از شما مى‏خواهم، هم چنان که تا به حال متحد و یکپارچه مبارزه علیه کفر جهانى را ادامه داده ‏اید، باز هم مواظب باشید، تا این وحدت شما از هم نپاشد که اگر خداى ناخواسته وحدت شما از بین برود، شکست مى‏خورید.

شهید قاسم خرسند

**********************

ملت عزیز! نگذارید هرگز دشمنان بین شما و روحانیت تفرقه بیندازند.

شهید محمدرضا رحمانى

**********************

بر شما امت حزب الله درود، که با رعایت و پیاده کردن دستورات شرعى اسلام و اطاعت از رهبرى و با وحدت خود باعث شدید که روحى تازه در کالبد اسلام در حال مسخ شده، دمیده شود و دوباره خاطرات و ایثارگرى ‏هاى صدر اسلام را به صحنه نمایش گذاشتید و باعث شگفتى و تعجب مسلمانان و سایر ملت‏هاى محروم شدید، درود بر شما.

شهید قاسم خرسند

**********************

امت حزب الّله، از تفرقه بپرهیزید و همگى بر ریسمان الهى چنگ بزنید و اتحادتان را مستحکم کنید. که اتحاد پیروزى ملت را در بردارد.

 شهید محمدعلى رحیمى

**********************

از ملت عزیز مى‏خواهم، با شرکت در نماز جمعه و جماعت و حفظ وحدت کلمه که رمز پیروزى امت مسلمانان است مشت محکمى بر دهان ابرقدرت‏هاى جهان خوار بزنید.

 شهید رضا خرمنى

**********************

مردم باید به شایعات مغرضان گوش فرا ندهند و به اسلام و امام عشق ورزند. از تفرقه بپرهیزند و نسبت به هم رزمندگان و هم فکران خود مهربان باشند.

شهید پرویز محمدى

**********************

عزیزان، قدر رهبرى را بدانید و از تفرقه بپرهیزید.

شهید اسدا... بابایى

**********************

اتحاد و همبستگى خود را حفظ کنید.

 شهید على اصغر یعقوبى

**********************

ملت، جوان‏هاى ما شهید مى‏شوند ولى خون شهید باعث مستحکم‏تر شدن وحدت ملت مى‏شود.

شهید ابراهیم آموزگار

**********************

مردم، وحدت را در بین خود حفظ کنید.

شهید اسماعیل رحیمى

**********************

تا جایى که مى‏توانید، اختلافات بین مردم را از بین ببرید. زیرا که نداشتن اتحاد، بین مسلمین را از بین مى‏برد.

شهید اسماعیل رحیمى

**********************

ملت عزیز به ریسمان الهى چنگ بزنید و وحدت خود را حفظ کنید، مبادا متفرق شوید که آن روز دشمنانتان پیروزند.

 شهید على آینه بیگى

**********************

از تفرقه بپرهیزید.

شهید عزیزا... ابراهیمى

**********************

سعى شود که انشاءالّله این اتحاد و هماهنگى را همیشه داشته باشید.

 شهید عزیزا... ابراهیمى



نوشته شده در پنج شنبه 91 بهمن 26ساعت ساعت 4:51 عصر توسط سید.محمد علی شهرام شمس| نظر بدهید

تنها چیزى که شما را به پیروزى رساند ومی‌رساند حفظ وحدت بود؛ پس دست از تفرقه و جدایى بردارید.

شهید ابوالقاسم توافقى

**********************

 

مردم ایران... می‌خواهم در همکاری و وحدت و تعاون دست به دست هم دهند تا خودکفا شوید، تا به دیگر کشورها نیاز نباشد.

 شهید علیرضا مجیدى

**********************

 

همیشه به یاد خدا باشید، در راه خداوند قدم بردارید و هیچ وقت نگذارید دشمنان اسلام بین شما تفرقه ایجاد کنند.

 شهید محمد حسین سنجرى

**********************

 

هوشیار باشید و آنان (دشمنان به ظاهر دوست) را در صفوف مستحکم خود جاى ندهید و به مبارزه‏ى بى‏امان با آمریکا ادامه دهید.

 شهید على عجم

**********************

 

هرگز دشمنان بین شما تفرقه نیندازند و حضورتان را در جبهه‏ى حق علیه باطل ثابت نگه دارید.

شهید حسین تقى‏زاده

**********************

 

در راه او قدم بردارید و هرگز دشمنان بین شما تفرقه نیندازند و شما را از روحانیت متعهد جدا نکنند.

 شهید غلامعلى نورى

**********************

 

همیشه پیرو حزب ا... و خط امام باشید و با منافقین و تفرقه افکنان، به مبارزه برخیزید.

 شهید محمدرضا هادى

**********************

 

مراقب باشید هرگز دشمنان بین شما تفرقه نیندازند.

شهید محمد ناتوان

 

**********************

 

پیام من به این ملت ایران این است که وحدت خود را حفظ کنند و هیچ وقت گول اجانب شرق و غرب را نخورند. شهید رمضان بیک زاده

**********************

 

پیام من به شما برادران و خواهران این است که اگر شربت شهادت نثار من شد راهمان را ادامه دهید و در همه حال از رهبر خود پشتیبانی کنید و اورا تنها نگذارید، زیرا این رهبر سالیان دراز رنج و تبعیدیها و شکنجه ها را تحمل کرد تا سرانجام به یاری خداوند متعال و با همت شما ملت مسلمان حکومت طاغوت را سرنگون کردیم. آزادی و استقلال را براین مرز و بوم حاکم ساخت و امروز خواهروبرادر مسلمان وظیفه شرعی من و تو این است که وحدت را حفظ کنیم.

 شهید علی اکبر وطن خواه

 

**********************

 

اتحاد را فراموش نکنید. همان کلمه ای است که در انقلاب بود، هم اکنون هم باید باشد با اتحاد هم در مدارس، انجمنهای اسلامی و بسیج تشکیل دهید، پیوسته به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل کمک کنید. امام را فراموش نکنید.

 شهید سیدجلیل حاتمی

**********************

 

ازشما امت عزیز تقاضا دارم وحدت و یکپارچگی خویش را حفظ نموده و پیوند ناگسستنی خویش را با امام عزیزمان مستحکم تر سازید و از مجلس اسلامی که در این مدت چندساله محدودگامهای مؤثروکارهای مفیدی برای این مملکت به انجام رسانده اند حمایت خود را اعلام نمایید.

 شهید اکبر نیکوئی

 

**********************

 

ازکلیه اقشار این مرزوبوم خواستارم که به این گروهک‌ها و اجانب خودفروخته فرصت هیچگونه فعالیت و توطئه چینی را ندهند و به گفت? امام بزرگوارمان آنها را در نطفه خفه سازید و بی نهایت مواظب فرزندان خودباشید که خدای ناکرده توسط این جانی‌های غرب و شرق به گمراهی و روزگارسیاهی کشیده نشوند.

شهید اکبر نیکوئی

 

**********************

 

اما امت غیورحزب ا...، ای اسوه های صبر، ای کسانی که تاکنون فخر اسلام عزیز بوده اید، چگونه حضور مستمر در تمام صحنه ها داشته اید از این به بعد هم درصحنه حضورداشته باشید و با آنهائی که می خواهند وحدت مسلمین و جمهوری اسلامی را خدشه دارکنند با تمام توان، چه با سخن کوبنده و چه با ستیز گسترده در مقابلشان باشید.

شهید علی رازقندی

 



نوشته شده در پنج شنبه 91 بهمن 26ساعت ساعت 4:47 عصر توسط سید.محمد علی شهرام شمس| نظر بدهید

طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
By Ashoora.ir & Night Skin