سفارش تبلیغ
صبا ویژن
























حسین سالار قلبها

 

 

،پایگاه خبری الدیار به نقل از یکی از فرماندهان میدانی نیروهای مبارزان در شهر سرت نوشت که هنگامی که انقلابیون به قذافی دست پیدا کردند، وی درون یک حفره مخفی شده بود و هیچ مقاومتی از خود نشان نمی‌داد.


 
به گفته قذافی نشانه‌های زخم‌های قدیمی در صورت و پاهای خود داشت و گویا از کنترل انقلابیون بر شهر سرت و دستیابی به وی شوکه شده بود.

 
وی در زمان رسیدن نیروهای انقلابی دو سلاح کمری، یک کیف و یک ساعت مچی به همراه داشت.

 
محمود الفرجانی خبرنگار لیبیایی نیز گفت که جنازه معمر القذافی را که بر اثر اصابت گلوله جان خود را از دست داده بود، دیده است.

 
عبدالحکیم بلحاج فرمانده شاخه نظامی شورای انتقالی نیز ساعتی پیش خبر کشته شدن معمر القذافی دیکتاتور لیبی را تایید کرد.

 
عیبدالحفیظ غوقه سخنگوی شورای انتقالی لیبی نیز با تایید خبر کشته شدن معمر القذافی اعلام کرد که وی در زمان دستگیری زخمی بود ، اما بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.






نوشته شده در جمعه 90 مهر 29ساعت ساعت 9:33 عصر توسط سید.محمد علی شهرام شمس| نظر بدهید

رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار با مردم شهرستان کنگاور گفت: چشم ملتهای بیدار شده منطقه، به کشور عزیزِ ما دوخته شده است
 
*********
 
به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در هشتمین روز از سفر به استان کرمانشاه در جمع بسیار پُر شور "مردم کنگاور و شهرهای اطراف" با استناد به پیشرفتهای ملت بزرگ ایران در سه دهه اخیر تأکید کردند: ملت عزیز ما که بخشهای بسیار دشوار راه منتخب خود را، با افتخار و قدرت پشت سر گذشته، ضمن قانع نشدن به دستاوردهای خود، از این پس نیز با "وحدت و امید و استقامت"، همه مراحل پیش رو را با موفقیت طی خواهد کرد.

حضرت آیت الله خامنه ای با تجلیل از حضور بسیار گرم و محبت آمیز جوانان و مردان و زنان مؤمن کنگاور و شهرهای صحنه، سنقر، هرسین در ورزشگاه شهید  قلی-وند کنگاور،اینگونه اجتماعات عظیم را مخصوص ایران و نشاندهنده مهر و محبت متقابل مردم و مسئولان خواندند.

ایشان روحیه شاداب، اعتماد به نفس، آمادگی برای کار و وفاداری به انقلاب را از ویژگیهای بارز مردم این منطقه وسراسر کشوردانستند و افزودند: همین خصوصیات عزت آفرین، عبور انقلاب و نظام را از مراحل بسیار دشوار و پیچ های خطرناک تضمین کرده و خواهد کرد.

حضرت آیت الله خامنه ای با تاکید بر استقامت ملی و استمرار حرکت عمومی ملت بزرگوار ایران، قانع شدن به دستاوردهای میانی راه و از سوی دیگر نا امیدی از تحقق اهداف نهایی را دو آفت بزرگ توقف زا در این مسیر برشمردند و افزودند: ملت عظیم الشأن ایران، در وسط راه "تعالی و پیشرفت و افتخار" توقف نمی کنند و با اطاعت از فرمان پروردگار کریم در قرآن مجید، با قدمهای استوار و محکم راه خود را تا رسیدن به جامعه اسلامی و برخوردار از عدالت، طراوت، آگاهی و مردم سالاری حقیقی ادامه خواهد داد.

رهبر انقلاب اسلامی، یکپارچگی ملی را شرط دیگر استمرار موفقیت های نظام دانستند و افزودند: خوشبختانه میان قشرهای مختلف مردم و میان مردم و مسئولان وحدت خوبی برقرار است که باید عمیق تر و گسترده تر شود و محبت و حسن ظنّ متقابل افزایش یابد.

حضرت آیت الله خامنه ای نسل جوان، تحصیلکرده، آگاه و برخوردار از خصوصیات مثبت انقلاب را، مایه امید نظام و ملت دانستند و خاطر نشان کردند: دشمن در صدد است با انواع روشها از جمله سیاه نمایی، در سد مستحکم و حرکت امیدوارانه و مستمر ملت، اخلال ایجاد کند.

رهبر انقلاب اسلامی، با اشاره به بی غیرتی سردمداران رژیم طاغوت و تبعیت آنها از دستورات و سیاستهای آمریکا و انگلیس، افزودند: دشمن از این می سوزد که ایران در پرتو انقلاب اسلامی از پایگاه مطیع و رام آنان، به کشور و ملتی تبدیل شده که سینه خود را در مقابل سلطه گران سپر کرده است و با عزت و استقلال کامل، با زیاده خواهی و زورگویی مقابله می کند.

ایشان در ریشه یابی علت خشم و عصبانیت آمریکاییها از ملت ایران، به اعتراف مقامات آمریکایی درباره تأثیر ایران اسلامی در ناکام ماندن سیاستهای آمریکا بویژه در خاورمیانه اشاره کردند و افزودند: شیاطین می دانند که چشم ملتهای بیدار شده منطقه، به کشور عزیزِ ما دوخته شده است به همین دلیل تمام روشها و امکانات را به کار گرفته اند تا "ایران و ایرانی" الگوی حرکت عظیم بیداری اسلامی نشوند و خط ایستادگی ملت ایران در میان دیگر ملتها رواج نیابد.

حضرت آیت الله خامنه ای با استناد به تلاش دشمنان برای سیاه نمایی اوضاع کشور از طریق بزرگ کردن ضعف ها و کمرنگ کردن پیشرفتها، همگان بویژه اهل قلم، اصحاب مطبوعات و صاحبان تریبون و رسانه را به مراقبت و هوشیاری در این زمینه فرا خواندند و افزودند: مبادا کسی دانسته یا ندانسته با اظهار نظر، حرف و یا نوشته خود به این خواست دشمن کمک کند.

رهبر انقلاب اسلامی در ادامه همین بحث، مسئولان سطوح مختلف کشور را نیز به گسترش تلاش برای رفع مشکلات مردم واز بین بردن کاستی ها توصیه موکد کردند.

ایشان در بخش دیگری از سخنانشان با تحسین دوباره خصوصیات مردم سراسر استان کرمانشاه افزودند: مردم منطقه کنگاور علاوه بر آن خصوصیات، از دیرباز، میزبان راهیان کربلای معلی و منزلگاه عاشقان حسینی بوده اند و با علاقه عمیق به دین و روحانیت، در دفاع مقدس و دیگر امتحانات الهی، کارنامه درخشانی داشته اند و همین خصوصیات آینده روشن تر آنها را به ارمغان خواهد آورد.

در ابتدای این دیدار امام جمعه شهرستان کنگاور ضمن خیر مقدم به رهبر معظم انقلاب اسلامی به رشادتها و جانفشانی مردم منطقه در زمان دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: این مردم ولایتمدار همچنان استوار در راه آرمانهای انقلاب، امام راحل و شهدا گام بر می دارند و توقع دارند مسئولان اجرایی به مشکلات این منطقه خصوصاً اشتغال توجه ویژه ای داشته باشند.





 -


نوشته شده در جمعه 90 مهر 29ساعت ساعت 9:30 عصر توسط سید.محمد علی شهرام شمس| نظر بدهید

چگونگی لو رفتن محل اختفا و کشته شدن قذافی
ابوبکرالفرجانی عضو شورای محلی شهر سرت به دنبال آزاد سازی این شهر به دست انقلابیون و دستگیری معمر قذافی دیکتاتور سابق لیبی و مرگ وی به دلیل شدت جراحات وارده از نحوه لو رفتن و مشخص شدن مکان وی خبر داد
 
**********
 عضو شورای محلی شهر سرت (زادگاه قذافی) گفت: قذافی پس از رصد مکالمه ای میان او با السنوسی رئیس دستگاه اطلاعاتی حکومت قذافی درباره امکان خروج وی از شهر سرت مخفیگاه وی لو رفت

منابع لیبیایی ابتدا اخباری از زخمی شدن شدید قذافی منتشر کردند و ساعاتی پس از آن اعلام شده که وی به دلیل شدت جراحات وارده کشته شده است.

منابعا انقلابی لیبی همچنین گزارش کردند که السنوسی نیز در سرت کشته شده است.

 انقلابیون با کشف دو جنازه اعلام کرده اند که یکی از این جنازه ها متعلق به خمیس پسر قذافی و دیگری متعلق به عبدالله السنوسی است.
برخی منابع لیبی  پیش از این اعلام کرده اند که سیف الاسلام، محمدو سعدی دیگر پسران قذافی در روزهای گذشته  دستگیر شده اند.

***************

 

شواهد نشانگر نقش محوری قرآن در بیداری اسلامی است
رئیس شورای‏عالی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم و نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست رسانه‌ای بیست و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم گفت: انقلاب اسلامی ایران به برکت قرآن توانست به پیروزی دست یابد و طاغوت را شکست دهد. کشورهای اسلامی هم اگر می‌خواهند به عزت و پیروزی برسند، هیچ راهی جز تمسک به قرآن ندارند که خوشبختانه بیداری اسلامی در سایه قرآن کریم در حال وقوع است.

 

*****************

 






نوشته شده در جمعه 90 مهر 29ساعت ساعت 9:27 عصر توسط سید.محمد علی شهرام شمس| نظر بدهید

 رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه در یک کنفرانس خبری با آنگلا مرکل، صدر‌اعظم آلمان در آنکارا، گفت: نظر ما این است که تحریم‌ها راه مناسبی نیست...به نظر ما بهترین راه، دیپلماسی است.

ترکیه یکی از اعضای غیر دائم شورای امنیت است.
 
آنگلا مرکل در این کنفرانس خبری گفت: ما خشنود خواهیم شد اگر ترکیه در ماه آوریل به همراه ایالات متحده و اتحادیه اروپا به موضوع ایران رأی (مثبت) بدهد.

در مقابل این نظر رجب طیب اردوغان گفت: ترکیه 380 کلیومتر مرز با ایران دارد و ایران شریک مهمی است، به‌ویژه در حوزه انرژی. هنگامی که ما مناسباتمان را ارزیابی می‌کنیم نباید این را نادیده بگیریم.

رجب طیب اردوغان در این کنفرانس مشترک همچنین نسبت به تاثیرگذاری سه دور تحریم علیه ایران ابراز تردید کرد و در اشاره‌ای آشکار به اسرائیل گفت: ما مخالف سلاح‌های هسته‌ای در منطقه‌مان هستیم. اما آیا کشور دیگری در منطقه ما است که سلاح اتمی داشته باشد؟ بله هست. و آیا بر انها تحریم اعمال شده؟ نه.

نخست وزیر ترکیه در ادامه تصریح کرد: اگر جهان به ما اعتماد دارد، ما راه میانه‌ای را برای ایران پیدا خواهیم کرد. من امیدوارم که اگر به تلاشمان ادامه بدهیم به نتیجه خواهیم رسید. 

وزیر انرژی ترکیه ‌همچنین گفت که هم‌اکنون چند شرکت در حال تحقیق بر روی پروژه پارس جنوبی هستند و تصمیم ترکیه به ارزیابی‌های این شرکت‌ها بستگی دارد.

ترکیه که یکی از شرکای خط لوله نابوکو است، از وصل شدن گاز ایران به این خط لوله حمایت می‌کند؛ این خط لوله از حمایت اتحادیه اروپا برخودار است و یکی از اهداف عمده آن کمتر شدن وابستگی به گاز روسیه است.



نوشته شده در جمعه 90 مهر 29ساعت ساعت 9:12 صبح توسط سید.محمد علی شهرام شمس| نظر بدهید

 

شماری از جانبازان قطع نخاع  با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب  درکرمانشاه دیدار و گفتگو کردند.



نوشته شده در جمعه 90 مهر 29ساعت ساعت 8:55 صبح توسط سید.محمد علی شهرام شمس| نظر بدهید

 

با آمدنت به زندگی ام معنا دادی ، تو یک مروارید پنهان در سینه ات را به من دادی
تا قلبم با تو به وسعت یک دریای بی انتهای پر از عشق و محبت برسد
با آمدنت به من نفسی دوباره دادی تا در ساحل قلبم، آرامش زندگی ام را مدیون امواج مهربان تو باشم
با آمدنت غروب به آسمان غمگین دلم لبخند زد و خورشید امیدها و آرزوهایم طلوع کرد
با آمدنت ساز زندگی ام چه عاشقانه مینوازد شعر با تو بودن را….
شعری که اولش عطر نفسهای تو را میدهد و آخرش طعم نفسهایت را
حالا میفهمم عشق چقدر زیباست….
حالا میدانم که عاشقترینم و میدانم با تو چقدر زندگی زیباست…
با آمدنت چشمهایم را بستم و در قلبم با چشمهایت عهد بستم که همیشه مال توام
همانگونه که میخواهی مال تو میشوم ….
از آغاز جاده تا پایانش همراه تو باشم ، تا در نفسهای عاشقی ، هوای پاک تو باشم
تو همانی که میخواستم ، میخواهم من نیز همانی که تو میخواهی باشم
با آمدنت بی نیازم از همه چیز و همه کس ، تنها تو را ، تنها عشق تو را میخواهم و بس!
تو را میخواهم که با آمدنت دلم را سپردم به چشمانت تا با طلوع چشمان زیبایت سرزمین دلم از نور برق چشمانت روشن شود تا در این روشنی به سوی تو پرواز کنم و بگویم خوشحالم از آمدنت
با آمدنت اینگونه شد راز زندگی ام ، اینگونه شد که تو شدی همراز زندگی ام و با تو ای همراز زندگی اینگونه آخرش شدی همه زندگی ام….

 



نوشته شده در پنج شنبه 90 مهر 28ساعت ساعت 10:31 عصر توسط سید.محمد علی شهرام شمس| نظر بدهید

 

خیلی وقت است که دلم برای کسی تنگ است .
خیلی وقت است این دل بهانه میگیرد .
دلم تنگ است و از این دلتنگی چشمهایم بارانیست .
چشمهایم بارانیست و دلم هوای او را کرده است.
یک عالمه درد دل در این دل خسته نهفته است.
دلم تنگ است برای لحظه ای دیدار ، برای لحظه ای نگاه به چشمانش .
دلم برای کسی تنگ است که او در کنارم نیست .
دلم بدجور هوایش را کرده است .
در این حال و هوا ، در این لحظه های پر از تنهایی آرزو داشتم او در کنارم بود.
حالا که در کنارم نیست احساس تنهایی میکنم و این دل در حسرت یک لحظه دیدار با اوست .
این دل بی طاقت برای کسی تنگ است.
کسی که آتش دلتنگی را در دلم نشانده است ، اما در کنارم نیست تا این آتش را خاموش کند.
 و همچنان این آتش، قلبم را می سوزاند .
خیلی وقت است دلتنگ کسی هستم.
خیلی وقت است دلم هوای کسی را کرده است.
به چه کسی بگویم درد این دل را ، من که به جز او همدلی را ندارم.
به چه کسی بگویم راز این دل را ، من که به جز او همرازی را ندارم.
 در کنار چه کسی قدم بزنم ، نگاه به چشمان چه کسی کنم ، دستان چه کسی را بگیرم مگر به جز او چه کسی را دارم.
در این دنیای بزرگ تنها اوست که مرا دلتنگ خودش کرده است.
کاش در کنارم بود ، کاش تنها لحظه ای او را میدیدم تا درد این دل پر از نیاز را به او میگفتم ، درد دلتنگی هایم را برایش میگفتم.
دلم برای کسی تنگ است ، ولی او کجاست که بداند در این گوشه از این دنیا دلی است که در حسرت دیدار با او  همچنان چشم به راه نشسته است



نوشته شده در پنج شنبه 90 مهر 28ساعت ساعت 10:27 عصر توسط سید.محمد علی شهرام شمس| نظر بدهید

بی تو نفس کشیدن محال است ، با من بمان همنفسم که بی تو زندگی کردن به معنای مرگ است
حالا دیگر زندگی ام تنها با تو به معنای زندگیست ، و عشق تنها با تو برایم واقعیست.
من که از عشق فراری بودم ، ببین تو چه بودی و چه کردی که مرا دیوانه خودت کردی!از فرشته نازنین تر و از هر عزیزی دوست داشتنی تری عزیزم.
بهترین هدیه تو به من مهر و محبتهایت است ، چقدر قلبت مهربان است.
بی تو یک لحظه تنها ماندن محال است ، با من بمان هسفرم که بی تو یک لحظه عاشق ماندن خیال است.
حالا دیگر نام تو در قلبم حک شده ، اگر هم بمیرم نامت هنوز در قلبم ماندگار خواهد ماند ، پس تا آخر دنیا با تو می مانم ، در آن دنیا نیز به یادت خواهم ماند.
میخواهم قصه گو قصه ای تازه بنویسد ، قصه ای که غوغا کند ، از عشقمان بنویسد.
از یک لیلی و مجنون دیگر ، تو لیلی نباش اما من مجنونت هستم عزیزم .
تو خودت بهترینی ، تو خودت از عشق بالاترینی ، چه بگویم که هر چه بگویم از خوبی هایت باز کم گفته ام ، چه بنویسم که دیگر قلمم مرا یاری نمیکند که از آن قلب مهربانت بنویسم.
ای نازنینم ، خیلی دوستت دارم ، ای بهترینم میخواهم تو را برای همیشه ، مرا تنها نگذار که دیگر ماندنم همیشگی نخواهد بود.



نوشته شده در پنج شنبه 90 مهر 28ساعت ساعت 10:22 عصر توسط سید.محمد علی شهرام شمس| نظر بدهید

من هستم و تو هستی و یک فاصله بین ما
من تنها هستم و عاشق هستم و دلتنگ یار
لحظه هایی بود که هر گاه دلتنگت میشدم کار من اشک ریختن بود و غصه خوردن
مدتیست که دیگر دلتنگت نمیشوم ، بر سر سجاده عشق سجده میکنم و تو را دعا میکنم.
با خدا راز و نیاز میکنم
آخر سر یک سجاده خیس به جا می ماند و یک دل خالی از درد و دلتنگی.
کار من شب و روز راز و نیاز با خداست ، دو چشم خیس و  یک دل خالی از درد سهم من از دیدار با اوست.
سجده میکنم در برابر او که ما را یاری میدهد ، و روزی ما را به هم خواهد رساند .
من که امیدوارم به فرداهای با تو بودن ، تو نیز با امیدواری من امید داشته باش به خدای خویش.
من هستم و روز و شب راز و نیاز با خدا ، یک دل پر از راز هست و تو هستی که تنها نیاز منی.
بعد از ذکر کلام خدا ، نام مقدس تو را زمزمه میکنم ، برای خدا ، برای دلم.
ما را به هم برسان ای بخشنده ترین ، ای مهربانترین



نوشته شده در پنج شنبه 90 مهر 28ساعت ساعت 10:19 عصر توسط سید.محمد علی شهرام شمس| نظر بدهید

زنانی که در نیروهای مسلح امریکا خدمت می کنند و اکنون در کشورهایی همچون افغانستان و عراق حضور دارند، بیشتر از آنکه در جنگ هدف گلوله دشمن قرار گیرند، از طرف همرزمان خود در معرض تعرض جنسی هستند!

چندی پیش تلویزیون "راشاتودی" روسیه، در گزارشی که در این خصوص پخش کرده به این مسئله مهم که وزارت دفاع آمریکا را مشغول کرده، پرداخت و اذعان کرد که تجاوز به زنان در ارتش امریکا در حالیست که مسئولان از افزایش این آمار ابراز نگرانی کرده اند و بررسی ها نشانگر آن است که یک سوم از زنان ارتش امریکا هدف تجاوز جنسی مردان ارتشی خود قرار گرفته اند.

 

آمارهای رسمی دولت امریکا نشانگر آن است که از هر سه زن در ارتش امریکا یکی هدف تجاوز به عنف نظامیان قرار می گیرد. حتی در این مورد کتابی هم با عنوان "تجاوز به عنف دشمن خودی" انتشار یافته است. این کتاب داستان تکان دهنده زنان نظامی را شرح می دهد که قربانی سوء استفاده جنسی همرزمان امریکایی خود شده اند.

یکی از فیلمسازان که سرگرم تهیه فیلمی در این خصوص است، می گوید: جرائم جنسی در ارتش امریکا به امری عادی تبدیل شده است. زیرا عاملان آن به ندرت تحت بازجویی و تعقیب قضایی قرار می گیرند. مرسدس گالگو گفت: "به علت اینکه زنانی که هدف تجاوز قرار می گیرند، معمولا از طرف فرماندهان و رده های بالاتر ارتش تهدید می شوند، جرات پیدا نمی کنند چنین مواردی را گزارش کنند."

 

هم اکنون، زنان، پانزده درصد نیروهای ارتش امریکا را تشکیل می دهند. بسیاری از مطالعات نشان می دهد، احتمال تجاوز به عنف به آنها در مناطق جنگی حتی چهار برابر می شود. تجاوز جنسی در ارتش امریکا مشکلی است که روز به روز بدتر می شود .

وزارت دفاع امریکا، پنتاگون، گزارش داده است، موارد تجاوز به عنف در عراق و افغانستان در یک سال گذشته26 درصد افزایش داشته است. اما آمارهای واقعی بسیار بیشتر از این است، زیرا این آمار فقط با استناد به اظهارات کسانی که قربانی بوده اند تهیه شده است.

کسانی که هدف تجاوز جنسی در ارتش امریکا قرار گرفته اند معتقدند که ارتش برای آنها ارزشی قائل نیست و از آنها فقط به عنوان یک ابزار استفاده می کند.

 

شبکه تلویزیونی بی بی سی در گفت وگو با "مارتی ریبیرو " یکی از سربازان زن شاغل در نیروی هوایی آمریکا، از سختی های کار زنان در ارتش این کشور خبر می دهد؛ به طوری که بسیاری از زنان شاغل در ارتش آمریکا مورد آزار و اذیت همکاران مرد خود قرار می گیرند و در عین حال تمهیداتی برای برخورد با متخلفین از سوی مقامات آمریکایی در نظر گرفته نمی شود.

"ریبیرو " در این مصاحبه گفت: با ورود به ارتش چیزی را دیدم که انتظار دیدن آن را نداشتم. وی با اشاره به اینکه پدربزرگ و پدرش نیز در نیروی هوایی آمریکا خدمت می کردند، گفت: آن ویژگی های شخصیتی که در پدرم هرگز مشاهده نکردم، در ارتش آمریکا دیدم.

این سرباز آمریکایی که قربانی تجاوزات جنسی در ارتش آمریکا قرار گرفته بود، در چگونگی این اقدام گفت: در ارتش آمریکا به هر فرد دستور داده می شود که در مناطق جنگی اسلحه خود را به روی زمین نگذارند، اما من برای لحظه ای برای استراحت و کشیدن سیگار این کار را کردم و این زمانی بود که از سوی همکار مرد خود مورد تجاوز قرار گرفتم.

وی با اشاره به اینکه برای طرح شکایت خود، این موضوع را با مسئولان ارتش آمریکا در میان گذاشته است؛ گفت: متأسفانه آنها به من اخطار دادند، در صورتی که علیه آنها تشکیل پرونده دهم، از آن به اتهام ترک وظیفه (زمین گذاردن اسلحه) بر علیه خودم استفاده می کنند.

 

بنابر این، وی پس از ترک خدمت و بازگشت از افغانستان در این باره شکایاتی مطرح نکرده است؛ زیرا این طور گمان می کرد که در این جریان وی مقصر است.

این درحالی است که رهبران کنگره آمریکا در جلساتی که به منظور رفع مشکل تجاوز جنسی در ارتش آمریکا برگزار شد، به این نتیجه رسیده اند که اقدامات بسیاری برای برخورد و ریشه کنی این پدیده در میان سربازان آمریکایی مورد نیاز است.

بنا بر این گزارش، در یک نظرسنجی منتشر شده در سال 2003 که توسط دانشگاه آیووا و با بودجه دپارتمان دفاع آمریکا انجام شد، از میان 500 زن شاغل در ارتش آمریکا بیش از 30 درصد آنها مورد تجاوز قرار گرفته یا تجاوز به آنها ناکام مانده است و این در حالی است دپارتمان دفاع آمریکا، در گزارش سالیانه خود در سال 2010 تخمین زد؛ که علی رغم گستردگی تجاوزات صورت گرفته در ارتش آمریکا، 90 درصد این تجاوزات گزارش نمی شود.

 

 

در این باره گفتنی است، کشته شدن یک سرباز زن در ارتش امریکا در حالی که باردار بود، موجی از نگرانی ها را درباره افزایش خشونتهای جنسی در ارتش امریکا ایجاد کرد.

مادر این سرباز پس از مدتها توانست موافقت کنگره را به دست آورد و نگرانی خود را از نبود مدیریت صحیح در ارتش

  در خصوص سوءاستفاده های جنسی از سربازان در صحن کنگره بیان کند.

او در اظهارات خود در کنگره گفت: اگر ارتش نظام مؤثری در حمایت از کسانی که هدف تعرض و سوء استفاده جنسی قرار می گیرند داشت، اکنون دخترش زنده بود. او تاکید کرد، بی توجهی مسؤولان ارتش به شکایت دخترش در خصوص تجاوز عنف به وی در نهایت به کشته شدن او منجر شد.

 

“کریستوفر شیس” از نمایندگان جمهوریخواه مجلس کنگره پس از اظهارات مادر سرباز مقتول، گفت: در خصوص تعرضات جنسی، وزارت دفاع امریکا هیچ اعتبار و آبرویی ندارد.

وزارت دفاع امریکا اعلام کرد، در سال 2007 به پرونده 600 مورد تعرض جنسی رسیدگی شد. از این میان فقط 30 درصد در دادگاه نظامی و 40درصد هم در دادگاه غیر نظامی پیگیری شد.

“جین هارمن” از دموکراتهای کنگره، گفت: این وضع باعث می شود تا قربانیان تعرضات جنسی از شکایت منصرف شوند و متخلفان نیز در جرم خود جری تر شوند. او در ادامه افزود: بیش از 41 درصد از زنانی که در نیروهای مسلح امریکا خدمت می کنند هدف تعرض و تجاوز جنسی واقع می شوند. زنانی که در نیروهای مسلح خدمت می کنند از طرف همرزمان خود بیشتر در معرض تعرض جنسی هستند تا اینکه در عراق هدف گلوله قرار گیرند.

در این جلسه “مایکل روچل” از افسران بلندپایه ارتش نیز از کلیه نظامیانی که در ارتش مورد تعرض جنسی قرار گرفته اند عذر خواهی کرد.

جالب این جاست که کمیته کاری که وزارت دفاع دو سال پیش برای بررسی موارد تعرضات جنسی در ارتش تشکیل داده بود، هنوز اولین جلسه خود را تشکیل نداده است.

 

افزایش تجاوز جنسی به زنان ارتش امریکا در افغانستان (+ عکس )

بر اساس آمارهای وزارت دفاع امریکا شمار تجاوزات جنسی به زنان در نیروهای مسلح امریکا در سال گذشته 3000 مورد بوده است.

نشریه تحقیقات کنگره آمرمکا "سی کیو ریسرچر " نیز اخیراً در گزارشی نوشت: اریکا کراولی، گروهبان یکم ارتش آمریکا در کتاب جدید خود با عنوان "تصاویر زنان کهنه سرباز جنگی " آورده است: "هنگامی که وی (کراولی) به ارزیابی سربازان پیش از اعزام به عراق مشغول بود، دریافت که بسیاری از زنان پیش از اعزام، باردار می شوند. "

این گزارش می افزاید: لوری سوینی، سرگرد بازنشسته ارتش نیز اذعان کرده است که در زمان خدمتش در عراق، مشاهده کرده که زنان باردار می شوند.

"مری آن رایت" سرهنگ بازنشسته ارتش آمریکا یکی از حوادثی را که بیشتر نظامیان زن با آن روبرو می شوند تجاوز جنسی می داند که بسیاری از این زنان نظامی کشته شده ، یا بطور مستقیم توسط متجاوزان کشته شده یا در اثر فشارهای روحی که پس مورد تجاوز قرار گرفتن به آنها وارد می شد، دست به خودکشی زدند.رایت یکی از سه مقامات وزارت امور خارجه آمریکا است که در ماه مارس سال 2003 در تظاهراتی که علیه تجاوز آمریکا به عراق به راه افتاد شرکت و از سمت دولتی خود استعفا کرد



نوشته شده در پنج شنبه 90 مهر 28ساعت ساعت 8:24 عصر توسط سید.محمد علی شهرام شمس| نظر بدهید
طبقه بندی: مذهبی

طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
By Ashoora.ir & Night Skin